
 
                    საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისია 

 

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შუალედური ანგარიში (26.08.2012–08.09.2012) 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2012 წლის 15 აგვისტოს „საარჩევნო 
პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ დადგენილება 
დაამტკიცა.  

დადგენილების შესაბამისად განისაზღვრა, რომ კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს მედია 
მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო მომსახურება ან, უშუალოდ 
განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და, გამოყენოს მაღალი საზოგადოებრივი ნდობის 
მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის სუბიექტების მიერ 
საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების რელევანტური, 
საჯაროდ ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები. 
 
2012 წლის 1 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნებისთვის კომისია თავად ატარებს წინა 
საარჩევნო პერიოდის მედია მონიტორინგს. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად, სამაუწყებლო 
კომპანიების მონიტორინგი კენჭისყრამდე 50 დღით ადრე დაიწყო. 

მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა კერძო საერთო ლიცენზიის მფლობელი, 
ავტორიზებული პირი და საზოგადოებრივი მაუწყებელი.  

მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 

ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალი ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია. 

ტელეკომპანიების: „რუსთავი 2“, „ტელეიმედი“, საზოგადოებრივი მაუწყებლის „პირველი 
არხი“, „მეორე არხი“, „პიკი“, ასევე, ტელეკომპანიების „მაესტრო“, „კავკასია“, „რეალატივი“ და 
„მეცხრე არხი“ მონიტორინგი ხორციელდება 24 საათის განმავლობაში. რაც შეეხება 
რეგიონალურ მაუწყებლებს, წინა საარჩევნო პერიოდის პირველ ნახევარში მონიტორინგს 
დაექვემდებარა სამაუწყებლო ერთი კვირიდან კომისიის მონიტორინგის ჯგუფის მიერ 
შერჩეული ორი სამაუწყებლო დღე, ხოლო წინა საარჩევნო პერიოდის მეორე ნახევარში ერთი 
სამაუწყებლო კვირიდან სამი სამაუწყებლო დღე. 

მეთოდოლოგია: 

 



კომისიის მონიტორები მონიტორინგის განხორციელების დროს ყურადღებას ამახვილებენ 
როგორც თვისებრივი ინსტრუმენტების გამოყენებაზე, ასევე რაოდენობრივ მაჩვენებლებზე. 

მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი, სამაუწყებლო კომპანიებში 
საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესების დაცვით წინასაარჩევნო პოლიტიკური 
რეკლამის (როგორც ფასიანის, ასევე უფასო პოლიტიკური რეკლამის) სამართლიანი და 
გამჭვირვალე განაწილების თაობაზე.  

საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემების, 
ასევე წინასაარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება გამახვილებულია 
სამაუწყებლო კომპანიის მხრიდან ბალანსის დაცვაზე, ასევე, ახალი ამბების მიუკერძოებელი 
და სამართლიანი გაშუქების უზრუნველყოფაზე და ბოლოს,  თითოეული კვალიფიციური 
სუბიექტისთვის დათმობილი საეთერო დროის სამართლიან და გამჭვირვალე განაწილებაზე.  

კომისიის მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური 
სუბიექტების საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს, მაგრამ მონაწილეობენ არჩევნებში. 

მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს შუალედურ ანგარიშს და მოიცავს 
პერიოდს 2012 წლის 26 აგვისტოდან 8 სექტემბრის ჩათვლით.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



(26.08–08.09) 
შპს სამაუწყებლო კომპანია “რუსთავი 2“ 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 

მოხვდნენ “ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“,  „ახალი 
მემარჯვენეები“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“. 
სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“–ზე 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 
სექტემბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო “ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ (42.5%) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“ (17.2%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (17%) მოხვდა. მეოთხე ადგილზე „ახალი მემარჯვენეები“ 
(9.4%), ხოლო მეხუთე ადგილას მოხვდა „შალვა ნათელაშვილი–ლეიბორისტული პარტია“ 
(7.5%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 5%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

2012 წლის 30 აგვისტოს შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის 
თვითრეგულირების მექანიზმში შევიდა „საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიის“  
საჩივარი კომპანიის მიერ „მაუწყებელთა ქცევის კოდექსის“ მე–16 მუხლის მე–3 პუნქტის, 22–
ე მუხლის, 23–ე მუხლის მე–2 და მე–3 პუქნტების დარღვევის შესახებ. საჩივარის შესაბამისად, 
„საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტია“ ითხოვს მაუწყებლის მიერ ზემოაღნიშნული 
მუხლების დარღვევის აღიარებას და თვითრეგულირების მექანიზმის ფარგლებში მიღებული 
გადაწყვეტილების საკუთარ ვებ–გვერდზე ატვირთვას. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rustavi2.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს სამაუწყებლო კომპანია 
„რუსთავი 2“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-
ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 
ამასთანავე, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, რომ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ პარტიის 2012 წლის 8 სექტემბერს ჩატარებული ყრილობის 
საინფორმაციო გამოშვებებეში გაშუქებამ საგრძნობლად გაზარდა შპს სამაუწყებლო კომპანია 



„რუსთავი 2“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში პარტიისათვის „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“  დათმობილი დროის ხანგრძლივობა. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია გადაცემა 
„არჩევანი 2012“, რომელიც ინტეგრირებულია 21:00 საათიან საინფორმაციო გამოშვება 
„კურიერში“. 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში „არჩევანი 2012“–ს 
სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (სამჯერ), 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ორჯერ) და „ახალი მემარჯვენეების“ (ერთხელ) 
წევრები. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ მართალია ზემოაღნიშნული გადაცემა 
წარმოადგენს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამას, თუმცა მისი ფორმატი ზოგჯერ იცვლება 
და გადის როგორც ტიპიური საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა, ვინაიდან რიგ 
შემთხვევებში გადაცემაში მხოლოდ ერთი სტუმარი იყო მოწვეული. კერძოდ, 27 აგვისტოს 
„არჩევანი 2012“–ს სტუმრობდა „ახალი მემარჯვენეების“ წევრი, ხოლო 1 სექტემბერს 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხელხს“ წევრი. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ 
დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„არჩევანი 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს სამაუწყებლო კომპანია 
„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 



შპს „მეცხრე არხი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „ახალი 
მემარჯვენეები“ და „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

შპს „მეცხრე არხზე“ 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში ყველაზე 
მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (64.7%). „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (22.1%) მეორე ადგილზე, ხოლო „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან–დემოკრატიული გაერთიანება“ (5.0%) მესამე ადგილზე მოხვდა. „ახალი 
მემარჯვენეები“ (2.2%) დათმობილი დროის მიხედვით მეოთხე ადგილზე მოხვდნენ. მეხუთე 
ადგილზე „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო მოხვდა“ (2.1%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 აგვისტოდან 
9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „მეცხრე არხის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 შპს „მეცხრე არხის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.tv9.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „მეცხრე არხმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „მეცხრე არხს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„მეცხრე არხის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატებოდა მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „მეცხრე არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 
 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „მეცხრე არხის“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური ტოკ შოები „მატრიცა“, „კონსილიუმი“ და „მთავარი კითხვა“. 
2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში გადაცემას „მატრიცა“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ მხოლოდ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრები 
(სამჯერ). ამავე პერიოდში გადაცემებს „კონსილიუმი“ (სამჯერ) და „მთავარი კითხვა“ 
(რვაჯერ) სტუმრობდნენ ასევე მხოლოდ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრები. 
 ვინაიდან, შპს „მეცხრე არხის“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
პროგრამებს პოლიტიკური პარტიებიდან მხოლოდ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ 
წევრები სტუმრობდნენ, 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში, შპს „მეცხრე 



არხის“ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამებში ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა უზრუნველყოფილი არ ყოფილა. 
 

 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“,  „ახალი 
მემარჯვენეები“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“. 
სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „ტელეიმედზე“ 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში ყველაზე 
მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (33%) და 
„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“ (24.4%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (24%). მეოთხე 
ადგილას „ახალი მემარჯვენეები“ (8.9%), ხოლო მეხუთე ადგილას მოხვდა „შალვა 
ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (5.7%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
კი 3%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 აგვისტოდან 
9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „ტელეიმედის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეიმედმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეიმედს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეიმედის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია გადაცემა „არჩევნები 2012“, რომელიც 
ინტეგრირებულია 20:00 საათიან საინფორმაციო გამოშვება „ქრონიკაში“. 2012 წლის 26 
აგვისტოდან სექტემბრამდე პერიოდში გაიმართა მხოლოდ ერთი დებატების გადაცემა, 
რომელშიც მონაწილებდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ და 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრები.  

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „ტელეიმედის“ მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„არჩევნები 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება. 

შპს „ტელეიმედის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და წინასაარჩევნო დებატების 
პროგრამაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა, ხოლო სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო 
წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „ტელეიმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 



 

 

შპს „ტელეკომპანია პიკი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“, „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან-დემოკრატიულ გაერთიანებას“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტულ პარტიას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით 
უმეტესად დაბალანსებულია. 

შპს „ტელეკომპანია პიკზე“ 2012 წლის 29 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში 
ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ 
(51.2%). „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (25.3%) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-
დემოკრატიულ გაერთიანებას“ (13.1%) დათმობილი დროის მიხედვით მეორე და მესამე 
ადგილზე მოხვდნენ. „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტულ პარტია“ (10.4%) 
შესაბამისად მეოთხე ადგილზე მოხვდა (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 აგვისტოდან 
9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 შპს „ტელეკომპანია პიკის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pik.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია პიკმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 



არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 შპს „ტელეკომპანია პიკს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეკომპანია პიკის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 

 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ბიძინა ივანისვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „ახალი მემარჯვენეები“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“ და „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერით 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანისვილი–ქართული ოცნება“ (42.7%) და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (34.7%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „ახალი მემარჯვენეები“ (6.7%). მეოთხე ადგილას 



„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“ (5.8%), ხოლო მეხუთე 
ადგილას „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო (4.9%)  მოხვდა. ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
კი 3%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 აგვისტოდან 
9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „სტუდია მაესტროს“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „სტუდია მაესტრომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 შპს „სტუდია მაესტროს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„სტუდია მაესტროს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები ”სუბიექტური აზრი”, 
”პოლიტმეტრი” და ”არგუმენტები”. 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში 
გადაცემას ”სუბიექტური აზრი” პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნების წევრები“ (სამჯერ) და „ახალი მემარჯვენეები“ (ერთხელ). 
აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრები გადაცემაში სტუმრობაზე უარს აცხადებენ. 

ამავე პერიოდში გადაცემას „პოლიტმეტრი“ სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ წევრები (შვიდჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“ წევრები (ორჯერ), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანების“ (ორჯერ), „ახალი მემარჯვენეები“ (ერთხელ), „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“ (ერთხელ) და „ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“ (ერთხელ). აღსანიშნავია, 
რომ 5 სექტემბერს გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრმა გადაცემაში მოსვლაზე უარი განაცხადა. 

ამავე პერიოდში გადაცემას „არგუმენტები“ სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ წევრები (ორჯერ), „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ წევრები 
(ერთხელ) და „შალვა ნათელაშვილი–ლეიბორისტული პარტიის“ წევრები (ერთხელ). 



აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრებმა 26, 27, 30, 31 აგვისტოს და 6 სექტემბერს უარი განაცხადეს 
გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერით გადაიცემა „სტუდია რეს“ მიერ მომზადებული 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „მე ვირჩევ“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემაში 
მონაწილეობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ორჯერ), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ (ორჯერ) და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ წევრები (ორჯერ).  

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„მე ვირჩევ“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის 
გაცემის საშუალება. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ პროგრამებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი 
მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას 
დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში 
კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 



შპს „რეალტივი–საქართველო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო ფაქტიურად მხოლოდ „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებაზე“  
გადანაწილდა.  

შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ეთერით 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ (59.9%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებაზე“ (31.7%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 3%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 აგვისტოდან 
9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „რეალტივი–საქართველოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „რეალტივი–საქართველოს“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rtv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „რეალტივი–საქართველომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი გაწეული მომსახურების შესახებ. შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისათვის ამ ეტაპზე საეთერო დრო არ აქვს გამოყოფილი. 

შპს „რეალტივი–საქართველოს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„რეალტივი–საქართველოს“ მიერ წინასაარჩევნო ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისათვის 
დრო გამოყოფილი არ აქვს. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ეთერში 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური ტოკ შოუ  „არჩევნები 2012“, რომელიც 
ინტეგრრებულია საინფორმაციო გამოშვებაში. 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე 
პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2012“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ექვსჯერ), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ (ორჯერ), „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) და „ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“ (ერთხელ) 
წევრები.  

ვინაიდან, შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამას პოლიტიკური პარტიებიდან „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული 
ოცნების“ და არც „ახალი მემარჯვენეების წევრები“ 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 
სექტემბრამდე პერიოდში არ სტუმრობდნენ, ხოლო გადაცემის წამყვანის მიერ 
ზემოაღნიშნული პარტიების სტუდიაში მოწვევის შესახებ განცხადება არ გაკეთებულა, შპს 
„რეალტივი–საქართველოს“ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამაში ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა უზრუნველყოფილი არ ყოფილა. 



 

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი – I არხი 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ და „ახალი 
მემარჯვენეები“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“, (25.1%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (18.4%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“ (14.9%). მეოთხე ადგილზე „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (12%), ხოლო მეხუთე ადგილზე მოხვდნენ „ახალი მემარჯვენეები“ 
(11.3%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 6%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 აგვისტოდან 
9 სექტემბრამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 



კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-
ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 
ამასთანავე, სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ ეთერით 
გადაიცემა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი დავით პაიჭაძესთან“. 
აღნიშნულ გადაცემას პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ 
(ერთხელ) და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) 
წევრები. გადაცემაში რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება. ამავე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ ეთერით 
გადაიცემა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „საჯარო პოლიტიკა“, რომელსაც 
მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ერთხელ), „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული 
პარტიის“ (ერთხელ) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ 
(ერთხელ) წევრები. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცამაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. სსიპ „საზოგადოებრივ 
მაუწყებელს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 



 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი – II არხი 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“, „ახალი მემარჯვენეები“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ მე–2 არხზე 2012 წლის 26 აგვისტოდან  9 
სექტემბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ (32.3%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (29.8%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-
დემოკრატიული გაერთიანება“ (14.4%). მეოთხე ადგილას „ახალი მემარჯვენეები“ (11.1%), 
ხოლო მეხუთე ადგილას „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ 
(8.8%) მოხვდა.  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 3%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 აგვისტოდან 
9 სექტემბრამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 



კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-
ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 
ამასთანავე, სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორიგნსი შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მე–2 
არხზე განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „ბრიფინგის დრო“ და 
„თავისფალი ტრიბუნა“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემა „ბრიფინგის დროს“ 
სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „ახალი 
მემარჯვენეების“, „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“, „ჯონდი ბაღათურია–ქართული 
დასის“, „სამართლიანი საქართველოსთვის“, „ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“ და 
„მომავალი საქართველოს“  წევრები. ამავე პერიოდში გადაცემას „თავისუფალი ტრიბუნა“ 
სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „ახალი 
მემარჯვენეების“, „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“, „ჯონდი ბაღათურია–ქართული 
დასის“, „სამართლიანი საქართველოსთვის“, „ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“, 
„თავისუფლება – ზვიად გამსახურდიას გზის“, „მერაბ კოსტავას საზოგადოების“ და 
„მომავალი საქართველოს“ წევრები. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მე–2 არხის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცამაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. სსიპ „საზოგადოებრივ 
მაუწყებელს“ მე–2 არხის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. 

 



 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

 საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში  
მოხვდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „ახალი 
მემარჯვენეები“ და „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერით 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე  
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (32.2%) და 
„ერთიანი ნაციონალურ მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (23.9%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“ (14.6%). მეოთხე ადგილას „ახალი მემარჯვენეები“ (10.3%) მოხვდნენ. მეხუთე 
ადგილას მოხვდა „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (8.2%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 6%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 



ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია კავკასიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეკომპანია კავკასიის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში 2012 
წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში განთავსებულია საზოგადოებრივ 
პოლიტიკური პროგრამა „სპექტრი“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ 
კოალიცია ქართული ოცნების წევრები (ექვსჯერ) და თავისუფალი საქართველოს წევრები 
(ორჯერ). აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის წევრები უარს აცხადებენ პროგრამაში მონაწილეობაზე. 

ამავე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია პროგრამა 
„ბარიერი“, რომელიც რიგ შემთხვევებში გადის როგორც საზოგადოებრ–პოლიტიკური 
გადაცემა, ხოლო რიგ შემთხვევებში როგორც წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა. გადაცემას 
ბარიერს სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ერთხელ), „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ (ერთხელ) წევრები. 

ამავე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „თქვენი არჩევანი“, რომელსაც მონიტორინგის 
პერიოდში სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ 
(ორჯერ), “ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ორჯერ) და „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ (ორჯერ) წევრები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის 
წამყვანის განცხადებით „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ 
პროგრამაში მონაწილეობაზე უარს აცხადებს. 

2012 წლის 5 სექტემბერს შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერით გადაიცა 
საზოგადოებრივ პოლიტიკური პროგრამა „ცხელი ხაზი“, რომლის სტუმარიც “გიორგი 
თარგამაძე-ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ წევრი იყო. 

მონიტორინგის პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში ფიქსირდება 
პროგრამა „არჩევანი 2012“. გადაცემის პირველი ნაწილი „პოლიტ მეხსიერება“ მიმოიხილავს 
სხვადასხვა პოლიტიკურ პარტიებს. მონიტორინგის პერიოდში „პოლიტ მეხსიერებაში“ 
გავიდა სიუჟეტები „მრეწველობა გადაარჩენს საქართველოს“, „საქართველოს გზის“; 
„თავისუფალი დემოკრატების“ და „ეროვნული ფორუმის“ შესახებ.  



შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში, საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ გადაცემებში და წინასაარჩევნო დებატების პროგრამებში უმეტესად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  
სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და 
ბალანსი. შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

შპს „ტელეარხი 25“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო –  „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული 
პარტია“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

შპს „ტელეარხი 25“–ის ეთერით 2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში 
ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (27.1%) და „გიორგი 
თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“ (23.3%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ 
(15.6%) მოხვდა. მეოთხე ადგილას „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (12.7%), ხოლო 
მეხუთე ადგილას „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (10.3%) 
მოხვდა (იხ. დიაგრამა). 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 აგვისტოდან 
9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეარხი 25“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეარხი 25“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეარხი 25“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეარხი 25“–ს ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეარხი 25“–ს საკუთარ ეთერში 
განთავსებული აქვს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამები „დიალოგი“ და „უპასუხეთ 
ხალხს“. ორივე გადაცემის პირველ ბლოკში იკვეთება საზოგადოებრივ–პოლიტიკური  
პროგრამის ნიშნებიც.  

მონიტორიგნის პერიოდში გადაცემა „დიალოგს“ სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ერთხელ), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ (ერთხელ) და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წევრები, ხოლო გადაცემას „უპასუხეთ ხალხს“ 
სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ერთხელ), 
„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ (ერთხელ) და „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ) წევრები.   

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემებში 
რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის 
საშუალება. 

შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და წინასაარჩევნო 
დებატების პროგრამაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო 
წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „ტელეარხი 25“–ის ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 



 

 

2012 წლის 26 აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში განხორციელდა რეგიონალურ 
მაუწყებლებელთა მონიტორინგი. მონიტორინგს დაექვემდებარა როგორც კომისიაში 
წარმოდგენილი დოკუმენტაცია, ასევე რეგიონალური მაუწყებლების სამაუწყებლო ბადეები. 
კერძოდ, კომისიის მიერ შემოწმდა თითოეული მაუწყებლის არქივიდან რამოდენიმე დღე 
(შერჩევით). მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ: 

1. შპს „იმპერიას“ ეთერში 2012 წლის 28, 30 აგვისტოს და 3, 4, და 5 სექტემბერს  
საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (52.3%), „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (26.4%) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობა“ (9.2%), „ახალი მემარჯვენეები“ (6.6%) და „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო“ (5.5%). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „იმპერიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „იმპერიის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imperiatv9.wordpress.com) და 



კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„იმპერიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო 
დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „იმპერიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, 
შპს „იმპერიის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

2. შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში 2012 წლის 29, 30 აგვისტოს და 4, 5, და 6 
სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს 
დაეთმო – „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანება“ (45.6%), 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (24.2%), „ახალი 
მემარჯვენეები“ (13.4%), „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (11.3%),  „შალვა 
ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (3.6%) და „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (1.8%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა.  

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rionitv.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
ტელერადიოკომპანია „რიონმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ 
საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა 



„არჩევნები 2012“, რომელიც პირველად 4 სექტემბერს გავიდა და მას ოთხივე 
კვალიფიციური სუბიექტი სტუმრობდა. კერძოდ, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“, „გიორგი 
თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ და „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ წევრები. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ 
დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. 
კერძოდ, აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს 
წინასაარჩევნო დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის 
დროს. გადაცემაში „არჩევნები 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის 
გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 

3. შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ეთერში 2012 წლის 28,  29 
აგვისტოს და 3, 5 და 6 სექტემბრის საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ 
ერთიან ნაციონალურ მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (80.9%) და „შალვა 
ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ (19.1%) დაეთმო.  
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია 
ოდიშის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ დაცულია 
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის 
პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელერადიოკომპანია ოდიშმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია 
ოდიშის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 
4. შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ ეთერში 2012 წლის 27, 28, 31 აგვისტოს და 4 და 5 

სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს 
დაეთმო – „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (26.7%), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (26.6%), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 



დემოკრატიული გაერთიანება“ (21.2%), „ახალი მემარჯვენეები“ (15.5%)      და „კახა 
კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (10%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა.  

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tanamgzavri.tv) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
ტელეკომპანია „თანამგზავრმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ 
ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა დიალოგი, 
რომლეიც ყოველკვირეული გადაცემაა. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას 
პოლიტიკური პარტიებიდან „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანება“ და „ახალი მემარჯვენეები“ სტუმრობდნენ. აღსანიშნავია, რომ 
გადაცემის წამყვანის განცხადებით პროგრამაში ყველა კვალიფიციური სუბიექტიც 
მიწვეული იყო, თუმცა გადაცემაში მხოლოდ ზემოაღნიშნული პარტიები მივიდნენ. 

 
5. შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ ეთერში 2012 წლის 27, 30 აგვისტოს 

და 4, 5 და 6 სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (68.6%) და „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართულ ოცნებას“ (31.4%) დაეთმო. 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია 
„ეგრისის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvegrisi.ucoz.com) 



და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისს“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ 
მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

 
6. შპს „ტელეკომპანია დიას“ ეთერში 2012 წლის 27, 31 აგვისტოს და 3,4, და 6 სექტემბერს  

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (36.2%), „ახალი 
მემარჯვენეები“ (30.4%), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანება“ (18.4), „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (7.9%) და „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (7.1%). 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია დიას“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია 
დიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო 
დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო 
მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 



7. შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ ეთერში 2012 წლის 27, 30 აგვისტოს და 3, 5 
და 6 სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (94.4%) და „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან დემოკრატიულ გაერთიანებას“ (5.6%). 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა.  

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imerviziaonline.tv) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

8. შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ ეთერში 2012 წლის 27, 30 აგვისტოს და 3,4 და 
6 სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პარტიებზე თანაბრად 
(12.5%) გადანაწილდა – „ერთიანი ნაციონალურ მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრსიტიან 
დემოკრატიული გაერთიანება“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“, „ახალი მემარჯვენეები“, „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“, „ჯონდი ბაღათურია–ქართული დასი“ და „სამართლიანი 
საქართველოსთვის“. 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა.  

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.borjomi.tv) და  



კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელე–
რადიო კომპანია ბორჯომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

9. შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში 2012 წლის 29, 30 აგვისტოს და 
3,4 და 5 სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პარტიებს დაეთმო – 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (52.4%), „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (17.7%), „გიორგი თარგამაძე–ქრსიტიან 
დემოკრატიული გაერთიანება“ (15%) და „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ 
(15%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.nwbc.ge) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 



მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე 
ტალღას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თემა“, 
რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ერთელ) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ (ერთხელ) წევრები. აღნინული პროგრამა კვირის 
მანძილზე გადის ორჯერ და აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით 
გადაცემაში პოლიტიკური პარტიებიდან ყოველთვის თითო სტუმარს მოიწვევენ. 

10. სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ ეთერში 2012 წლის 1, 2, 4, 5 და 6 
სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს 
დაეთმო – „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (85.6%), 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“(12.9%) და „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“ (1.5%). 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvkvemokartli.ge) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. სს „ქვემო 
ქართლის ტელერადიოკომპანიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 

11. შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში 2012 წლის 27, 31 აგვისტოს და 3, 4 და 6  
საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (50.7%), „ახალი 
მემარჯვენეები“ (23.4%), „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (16.4%), „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (8.4%), „ეროვნულ დემოკრატიული პარტია“ (0.7%) 
და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანება (0.5%). 



   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, 
თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ 
ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „ძალა უძალოთა“. 
აღნიშნულ გადაცემას მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ წევრები. 

12. შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ სამაუწყებლო 
ბადის მონიტორინგი შედგა 2012 წლის 27, 28 აგვისტოს და 3, 4 და 6 სექტემბერს 
ეთერის ანალიზის შესაბამისად. ამ პერიოდში კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში 
პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია. 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელერადიო კორპორაცია 
ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ 
დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-
ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.argotv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო 
და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 



განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგომ“ 
წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის 
შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელერადიო 
კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო 
მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 
13. შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში 2012 წლის 27, 29 აგვისტოს და 3, 4 

და 5 სექტემბრის საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს 
დაეთმო – „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანება“ (30.6%), 
„ბიძინა ივანისვილი–ქართული ოცნება“ (30.2%), „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“ (21.3%) და „ახალი მემარჯვენეები“ (17.9%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.facebook.com/trialeti.tvradio) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ 
ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს “ტელე–რადიო კომპანია 
თრიალეთს“ საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემები „შენი პოზიცია“ და „თქვენი აზრი“. გადაცემას „შენი პოზიცია“ 
მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდა „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ 
წევრი. ამავე პერიოდში გადაცემას „თქვენი აზრი“ ასევე მხოლოდ „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველოს“ წევრები (ორჯერ) სტუმრობდნენ. 



შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთს“ საკუთარ ეთერში განთავსებული 
აქვს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „დებატები“. პროგრამას მონიტორინგის 
პერიოდში სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ერთხელ), 
„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ (ერთხელ), „კახა 
კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ) და „ახალი მემარჯვენეების“ 
(ერთხელ) წევრები. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ 
მიერ დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის 
მოთხოვნა. კერძოდ, აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა 
გადასცეს წინასაარჩევნო დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო 
კამპანიის დროს. გადაცემებში რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის 
გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 

შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთს“ წინასაარჩევნო დებატების 
პროგრამებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული 
იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. 

14. შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ ეთერში 2012 წლის 26, 29 
აგვისტოს და 1, 3, და 5 სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ 
პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (39.4%), 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (27.2%), „გიორგი 
თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანება“ (17.4%) და „შალვა 
ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ 16%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ დაცულია 
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის 
პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.guria.tv) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიას“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 



მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო 
კომპანია გურიას“ განთავსებული აქვს საზოგადოებრვი–პოლიტიკური პროგრამა 
„არჩევნები 2012“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდა ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის წევრი. ამავე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი 
სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ განთავსებული აქვს წინასაარჩევნო დებატების 
პროგრამა „დებატები“, რომელიც მონიტორინგის პერიოდში განთავსდა ერთხელ და 
მას სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ და 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრები. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო 
კომპანია გურიას“ მიერ დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–
ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო 
მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო დებატები მისი მომსახურების ზონაში 
მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში „დებატები“ რესპოდენტებს 
თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 

15. შპს „მედია–სახლი ობიექტივის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგი შედგა 2012 წლის 
26, 31 აგვისტოს და 3, 6, 7 და 8 სექტემბერს ეთერის ანალიზის შესაბამისად. ამ 
პერიოდში კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის 
დრო არ დაუთმია. 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „მედია–სახლი ობიექტივის“  
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „მედია–სახლი ობიექტივის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.obieqtivi.net) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „მედია–
სახლი ობიექტივმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და 
გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „მედია–სახლი ობიექტივს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „მედია–სახლი ობიექტივს“ 
საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ პოლიტიკური გადაცემები 



„კვირის მოვლენა“, „საზოგადოებრივ პოლიტიკური ტოქ–შოუ მერაბ ჭიქაშვილთან 
ერთად“ და წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „დებატები“. 

მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას „კვირის მოვლენა“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდა „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ წევრი, ხოლო 
გადაცემას „საზოგადოებრივ პოლიტიკური ტოქ–შოუ მერაბ ჭიქაშვილთან ერთად“ 
სტუმრობდა „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრი. ამავე პერიოდში 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „დებატებს“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ 
(ერთხელ), „ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“ (ერთხელ) და „ახალი 
მემარჯვენეების“ (ერთხელ) წევრები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის 
განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრები 
გადაცემაში მონაწილეობაზე უარს აცხადებენ. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „მედია–სახლი ობიექტივის“ მიერ 
დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. 
კერძოდ, აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს 
წინასაარჩევნო დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის 
დროს. გადაცემაში „დებატები“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის 
გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 

16. შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგი შედგა 
2012 წლის 26, 28 აგვისტოს და 2, 4 და 6 სექტემბერს ეთერის ანალიზის შესაბამისად. 
ამ პერიოდში კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის 
დრო არ დაუთმია. 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tvzari.wordpress.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 



მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

17. შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს  სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგი 
შედგა 2012 წლის 26, 27, 28, 31 აგვისტოს და 3 და 4 სექტემბრს  საინფორმაციო 
გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ (100%) დაეთმო. 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 26 
აგვისტოდან 9 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–
ტვ“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ დაცულია 
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის 
პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა 
და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს 
ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 

შენიშვნა: წინასაარჩევნო მედია მონიტორინგის 2012 წლის 26 აგვისტოდან 8 
სექტემბრამდე შუალედურ ანგარიშში ვერ მოხვდა შპს „ეკომი“, რადგან კომპანიას 
კომისიაში არ წარმოუდგენია სამაუწყებლო ბადის ჩანაწერი უწყვეტ რეჟიმში, ასევე 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. ამ საკითხთან დაკავშირებით 
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიაში უახლოეს დღეებში დაიწყება 
ადმინისტრაციული წარმოება. 


