
 
                    საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისია 

 

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შუალედური შედეგები 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2012 წლის 15 აგვისტოს „საარჩევნო 
პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ დადგენილება 
დაამტკიცა.  

დადგენილების შესაბამისად განისაზღვრა, რომ კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს მედია 
მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო მომსახურება ან, უშუალოდ 
განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და, გამოყენოს მაღალი საზოგადოებრივი ნდობის 
მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის სუბიექტების მიერ 
საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების რელევანტური, 
საჯაროდ ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები. 
 
2012 წლის 1 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნებისთვის კომისია თავად ატარებს წინა 
საარჩევნო პერიოდის მედია მონიტორინგს. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად, სამაუწყებლო 
კომპანიების მონიტორინგი კენჭისყრამდე 50 დღით ადრე დაიწყო. 

მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა კერძო საერთო ლიცენზიის მფლობელი, 
ავტორიზებული პირი და საზოგადოებრივი მაუწყებელი.  

მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 

ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალი ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია. 

ტელეკომპანიების: „რუსთავი 2“, „ტელეიმედი“, საზოგადოებრივი მაუწყებლის „პირველი 
არხი“, „მეორე არხი“, „პიკი“, ასევე, ტელეკომპანიების „მაესტრო“, „კავკასია“, „რეალატივი“ და 
„მეცხრე არხი“ მონიტორინგი ხორციელდება 24 საათის განმავლობაში. რაც შეეხება 
რეგიონალურ მაუწყებლებს, წინა საარჩევნო პერიოდის პირველ ნახევარში მონიტორინგს 
დაექვემდებარა სამაუწყებლო ერთი კვირიდან კომისიის მონიტორინგის ჯგუფის მიერ 
შერჩეული ორი სამაუწყებლო დღე, ხოლო წინა საარჩევნო პერიოდის მეორე ნახევარში ერთი 
სამაუწყებლო კვირიდან სამი სამაუწყებლო დღე. 

მეთოდოლოგია: 

 



კომისიის მონიტორები მონიტორინგის განხორციელების დროს ყურადღებას ამახვილებენ 
როგორც თვისებრივი ინსტრუმენტების გამოყენებაზე, ასევე რაოდენობრივ მაჩვენებლებზე. 

მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი, სამაუწყებლო კომპანიებში 
საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესების დაცვით წინასაარჩევნო პოლიტიკური 
რეკლამის (როგორც ფასიანის, ასევე უფასო პოლიტიკური რეკლამის) სამართლიანი და 
გამჭვირვალე განაწილების თაობაზე.  

საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემების, 
ასევე წინასაარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება გამახვილებულია 
სამაუწყებლო კომპანიის მხრიდან ბალანსის დაცვაზე, ასევე, ახალი ამბების მიუკერძოებელი 
და სამართლიანი გაშუქების უზრუნველყოფაზე და ბოლოს,  თითოეული კვალიფიციური 
სუბიექტისთვის დათმობილი საეთერო დროის სამართლიან და გამჭვირვალე განაწილებაზე.  

კომისიის მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური 
სუბიექტების საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს, მაგრამ მონაწილეობენ არჩევნებში. 

მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს შუალედურ ანგარიშს და მოიცავს 
პერიოდს 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტოს ჩათვლით.  

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 
 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით, პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“, „ახალი მემარჯვენეები“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“–ზე 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 
აგვისტომდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ (41.4%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (22.7%).  
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-
დემოკრატიული გაერთიანება“ (15.7%), მეოთხე ადგილას „ახალი მემარჯვენეები“ (10.2%), 
ხოლო მეხუთე ადგილას „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ 
(5.2%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 3%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 
26 აგვისტომდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში, კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი არ შესულა.  
 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rustavi2.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს სამაუწყებლო კომპანია 



„რუსთავი 2“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-
ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 
ამასთანავე, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი.  
 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია გადაცემა 
„არჩევანი 2012“, რომელიც ინტეგრირებულია 21:00 საათიან საინფორმაციო გამოშვება 
„კურიერში“. 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში „არჩევანი 2012“–ს 
სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხის“ (ოთხჯერ), 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ (სამჯერ), „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) და „ახალი მემარჯვენეების“ (ერთხელ) წევრები.  

 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ მართალია ზემოაღნიშნული გადაცემა 
წარმოადგენს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამას, თუმცა მისი ფორმატი ზოგჯერ იცვლება 
და გადის როგორც ტიპური საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა, ვინაიდან რიგ 
შემთხვევებში გადაცემაში მხოლოდ ერთი სტუმარი იყო მოწვეული. კერძოდ, 14 აგვისტოს 
„არჩევანი 2012“–ს სტუმრობდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანების“ ლიდერი ბატონი გიორგი თარგამაძე, 17 აგვისტოს „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველის ლეიბორისტული პარტიის“ ლიდერი ბატონი შალვა ნათელაშვილი, ხოლო 21 
აგვისტოს „ახალი მემარჯვენეების“ ლიდერი ბატონი დავით გამყრელიძე. 
 ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ 
დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„არჩევანი 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება.  

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამაში მეტ–ნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს სამაუწყებლო კომპანია 
„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 
 



 

 

შპს „მეცხრე არხი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ოთხეულში 
მოხვდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანება“ და „კახა 
კუკავა–თავისუფალი საქართველო“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით 
უმეტესად დაბალანსებულია. 

შპს „მეცხრე არხზე“ 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში ყველაზე 
მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (75.3%). „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (13.9%)  და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანება“ (4.0%) დათმობილი დროის მიხედვით მეორე და მესამე 
ადგილზე მოხვდნენ. „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (2.1%) შესაბამისად მეოთხე 
ადგილზე მოხვდა. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 2%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 
26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „მეცხრე არხის“ თვითრეგულირების მექანიზმში  კომპანიის 
მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არც ერთი საჩივარი არ შესულა.  
 შპს „მეცხრე არხის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.tv9.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „მეცხრე არხმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 



არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „მეცხრე არხს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„მეცხრე არხის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატებოდა მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „მეცხრე არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „მეცხრე არხის“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „მატრიცა“, „კონსილიუმი“ და „მთავარი 
კითხვა“. 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში გადაცემას „მატრიცა“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ მხოლოდ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული 
ოცნების“ წევრები (ოთხჯერ). ამავე პერიოდში გადაცემას „მთავარი კითხვა“ სტუმრობდნენ 
ასევე მხოლოდ „ბიძინა ივანიშვილი– ქართული ოცნების“ წევრები (ცხრაჯერ). გადაცემას 
„კონსილიუმი“ პოლიტიკური პარტიის წევრები მონიტორინგის პერიოდში არ 
სტუმრობდნენ. 

ვინაიდან, შპს „მეცხრე არხის“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
პროგრამებს პოლიტიკური პარტიებიდან მხოლოდ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ 
წევრები სტუმრობდნენ, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში, შპს „მეცხრე 
არხის“ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამებში ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა უზრუნველყოფილი არ ყოფილა.  

 

 



 

შპს „ტელეიმედი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება, „ახალი მემარჯვენეები“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით მეტ–ნაკლებად 
დაბალანსებულია. 
 შპს „ტელეიმედზე“ 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში ყველაზე 
მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას–მეტი სარგებელი ხალხს“ (39.8%) და 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (28.0%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე 
ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“ (23.2%). 
მეოთხე ადგილას „ახალი მემარჯვენეები“ (4.5%), ხოლო მეხუთე ადგილას მოხვდა „შალვა 
ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (3.1%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
კი 3%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 
 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 
26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის 
მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არც 
ერთი საჩივარი არ შესულა.  
 შპს „ტელეიმედის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეიმედმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 შპს „ტელეიმედს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეიმედის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 
 შპს „ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია გადაცემა „არჩევნები 2012“, რომელიც 
ინტეგრირებულია 20:00 საათიან საინფორმაციო გამოშვება „ქრონიკაში“. 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში „არჩევნები 2012“–ს სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის–მეტი სარგებელი ხალხს“ (სამჯერ), „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანების“ (ერთხელ) და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული 
პარტიის“ (ერთხელ) წევრები. აღსანიშნავია, რომ 2012 წლის 22 აგვისტოს პროგრამას 
სტუმრობდა მხოლოდ „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 
ლიდერი ბატონი შალვა ნათელაშვილი, ვინაიდან კოალიცია ქართული ოცნების წევრებმა 
უარი განაცხადეს გადაცამაში მონაწილეობაზე. 



 ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „ტელეიმედის“ მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„არჩევნები 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება.  

შპს „ტელეიმედის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და წინასაარჩევნო დებატების 
პროგრამაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა, ხოლო სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო 
წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „ტელეიმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტ–ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 
 

 

 

შპს „ტელეკომპანია პიკი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“, „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან-დემოკრატიულ გაერთიანებას“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 



ლეიბორისტულ პარტიას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით მეტ–
ნაკლებად დაბალანსებულია. 

შპს „ტელეკომპანია პიკზე“ 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში 
ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ 
(68.7%). „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნება (23.6%) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან–
დემოკრატიული გაერთიანება“ (6.5%) დათმობილი დროის მიხედვით მეორე და მესამე 
ადგილზე მოხვდნენ. „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია (1.1%) 
შესაბამისად მეოთხე ადგილას მოხვდა (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი არ შესულა.  
 შპს „ტელეკომპანია პიკის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pik.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია პიკმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 შპს „ტელეკომპანია პიკს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეკომპანია პიკის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 



 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „კახა 
კუკავა–თავისუფალი საქართველო“, „ახალი მემარჯვენეები“ და „ჯონდი ბაღათურია–
ქართული დასი“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერით 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (41.9%) და 
„ერთიანი ნაციონალურ მოძრაობას–მეტი სარგებელი ხალხს“ (29.9%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგააძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“ (12.5%), მეოთხე ადგილას „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (4.8%), 
მეხუთე ადგილას „ახალი მემარჯვენეები“ (3.4%), ხოლო მეექვსე ადგილას მოხვდა „ჯონდი 
ბაღათურია–ქართული დასი“ (3.4%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 3%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 
 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 
26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „სტუდია მაესტროს“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არც ერთი საჩივარი არ შესულა.  
 შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „სტუდია მაესტრომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 შპს „სტუდია მაესტროს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„სტუდია მაესტროს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები ”სუბიექტური აზრი”, 
”პოლიტმეტრი” და ”არგუმენტები”. 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში 
გადაცემას ”სუბიექტური აზრი” პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ექვსჯერ) და „ახალი მემარჯვენეების“ (ორჯერ) წევრები. 



აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრები გადაცემაში სტუმრობაზე უარს აცხადებენ.  

ამავე პერიოდში გადაცემას „პოლიტმეტრი“ სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ (თერთმეტჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ (ხუთჯერ), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანება“ (ოთხჯერ), 
„ახალი მემარჯვენეები“ (ორჯერ), „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ (ორჯერ) და 
„ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“ წევრები (ორჯერ).  

ამავე პერიოდში გადაცემას „არგუმენტები“ სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშილი–
ქართული ოცნების“ (ექვსჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ (ორჯერ), „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ (ორჯერ) და „ახალი 
მემარჯვენეების“ წევრები (ერთხელ).  

შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ პროგრამებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი 
მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას 
დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში 
კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 
 

 

 

 

 

 



 

 

შპს „რეალტივი–საქართველო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ოთხეულში  
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“.  

შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ეთერით 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ (48.3%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნებას“ (37.7%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“ (6.5%), ხოლო მეოთხე ადგილას „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (3.3%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 2%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 
 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 
26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „რეალტივი–საქართველოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არც ერთი საჩივარი არ შესულა.  
 შპს „რეალტივი–საქართველოს“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rtv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „რეალტივი–საქართველომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი გაწეული მომსახურების შესახებ. შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისათვის ამ ეტაპზე საეთერო დრო არ აქვს გამოყოფილი. 
 შპს „რეალტივი–საქართველოს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„რეალტივი–საქართველოს“ მიერ წინასაარჩევნო ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისათვის 
დრო გამოყოფილი არ აქვს.  



 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ექვსეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“, „ახალი მემარჯვენეები“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ და „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“. სიუჟეტები 
წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ (38.8%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (22.4%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“ (13.2%), მეოთხე ადგილას „ახალი მემარჯვენეები“ (8.8%), მეხუთე ადგილას  
„შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (6.6%), მეექვსე ადგილას  
„კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (4.8%) ხოლო მეშვიდე ადგილას „ჯონდი 
ბაღათურია–ქართული დასი“ (3.8%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 3%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 
26 აგვისტომდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ თვითრეგულირების 



მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი არ შესულა.  
 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-
ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 
ამასთანავე, სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ ეთერით 
გადაიცემა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი დავით პაიჭაძესთან“. 
აღნიშნულ გადაცემას პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან–დემოკრატიული გაერთიანების“ (ორჯერ), „ახალი მემარჯვენეების“ (ერთხელ) და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ერთხელ) წევრები. 
გადაცემაში რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის 
გაცემის საშუალება.  

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. სსიპ „საზოგადოებრივ 
მაუწყებელს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც.  
 

 



 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი მე–2 არხი 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ და „კახა 
კუკავა–თავისუფალი საქართველო“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით 
უმეტესად დაბალანსებულია. 

სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ მე–2 არხზე 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 
აგვისტომდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ (37.1%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (29.4%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-
დემოკრატიული გაერთიანება“ (13.8%), მეოთხე ადგილას „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (8.4%), ხოლო მეხუთე ადგილას  „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო (6.5%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 5%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 
26 აგვისტომდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი არ შესულა.  
 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-
ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 
ამასთანავე, სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 
მონიტორიგის შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მე–2 არხზე 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „ბრიფინგის დრო“ და 
„თავისფალი ტრიბუნა“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემა „ბრიფინგის დროს“ 
სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის–მეტი სარგებელი 
ხალხს“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „ახალი 
მემარჯვენეების“, „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“, „ჯონდი ბაღათურია–ქართული 
დასის“, „სამართლიანი საქართველოსთვის“, „ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“ და 
„თავისუფლება–ზვიად გამსახურდიას გზის“ წევრები. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„თავისუფალი ტრიბუნა“ სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“, „გიორგი 
თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“, ნაციონალური მოძრაობის–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „ახალი მემარჯვენეების“, „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“, 
„ჯონდი ბაღათურია–ქართული დასის“, „სამართლიანი საქართველოსთვის“, „ეროვნულ 
დემოკრატიული პარტიის“ და „თავისუფლება – ზვიად გამსახურდიას გზის“  წევრები. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მე–2 არხის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. სსიპ „საზოგადოებრივ 
მაუწყებელს“ მე–2 არხის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. 



 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „შალვა 
ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ და „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერით 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (55.7%) და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (18.1%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“ (8.9%), მეოთხე ადგილას „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (6.8%), ხოლო მეხუთე ადგილას „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“ (5.6%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 3%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 
26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 



კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არცერთი საჩივარი არ შესულა.  
 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია კავკასიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეკომპანია კავკასიის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  
შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა 
„თქვენი არჩევანი“ და „ცხელი ხაზი“, ამასთანავე საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები 
„სპექტრი“, „ბარიერი“ და „არჩევანი 2012“. 
 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „თქვენი 
არჩევანი“ 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია 
კავკასიის“ ეთერში ორჯერ განთავსდა და მასში ორივეჯერ სამი პარტიის წევრები იყვნენ 
მოწვეულნი. კერძოდ, გადაცემას სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ და „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ წევრები. რაც შეეხება წინასაარჩევნო დებატების 
პროგრამას „ცხელი ხაზი“ 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს 
„ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში აღნიშნული პროგრამა ერთხელ განთავსდა და მას 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის–მეტი სარგებელი ხალხს“ და „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ წევრი სტუმრობდა. გადაცემას „ბარიერი“ 2012 წლის 17 აგვისტოს 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრი სტუმრობდა. 
 ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემებში 
„თქვენი არჩევანი“ და „ცხელი ხაზი“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის 
გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 
 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
გადაცემას „სპექტრი“ 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში სტუმრობდნენ 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ცხრაჯერ),„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ (ორჯერ), „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ 
(ერთხელ) და „ჯონდი ბაღათურია–ქართული დასის“ (ერთხელ) წევრები. გადაცემის 
წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ 
წევრები უარს აცხადებენ პროგრამაში მონაწილეობაზე. რაც შეეხება საზოგადოებრივ–



პოლიტიკურ პროგრამას „არჩევანი 2012“–ს, გადაცემის პირველი ნაწილი „პოლიტ 
მეხსიერება“ მიმოიხილავს სხვადასხვა პოლიტიკურ პარტიებს. მონიტორინგის პერიოდში 
„პოლიტ მეხსიერებაში“ გავიდა სიუჟეტები „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნების“, „საქართველოს კონსერვატიული პარტიის“ და „სახალხო 
პარტიის“ შესახებ. 
 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში, საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ გადაცემებში და წინასაარჩევნო დებატების პროგრამებში უმეტესად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  
სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და 
ბალანსი. შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტ–
ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალებაც.  
 ამასთანავე აღსანიშნავია, რომ ლეიბორისტული პარტიის განცხადებით, პარტია უარს 
აცხადებს შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულ წინასაარჩევნო დებატების 
პროგრამებში და საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემებში მონაწილეობაზე.  
 

 

 

 

 

 



შპს „ტელეარხი 25“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო –  „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „ახალი 
მემარჯვენეები“, „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ და „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით 
მეტ–ნაკლებად დაბალანსებულია. 

შპს „ტელეარხი 25“–ის ეთერით 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში 
ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (30.7%) და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (24.3%). დათმობილი დროის მიხედვით 
მესამე ადგილას მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“ 
(16.5%), მეოთხე ადგილას „ახალი მემარჯვენეები“ (11.1%), მეხუთე ადგილას „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო“ (9.2%), ხოლო „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ მეექვსე ადგილას მოხვდა (5.2%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
3%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 აგვისტოდან 
26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელეარხი 25“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში  
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არცერთი საჩივარი არ შესულა.  
 შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეარხი 25“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეარხი 25“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეარხი 25“–ს ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეარხი 25“–ს საკუთარ ეთერში 
განთავსებული აქვს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „თქვენი პარლამენტი“. აღნიშნული 
გადაცემა მონიტორინგის პერიოდში ერთხელ გადაიცა და მას „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ წევრები სტუმრობდნენ. 

აღსანიშნავია, რომ შპს „ტელეარხი 25“–ის ეთერში 2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 
აგვისტომდე პერიოდში ფიქსირდება შპს „მედია სახლი ობიექტივის“ წინასაარჩევნო 
დებატების პროგრამა „დებატები“ და საზოგადოებრვ–პოლიტიკური გადაცემები  
„დიალოგი“,  „თავისუფალი არჩევანი“ და „საზოგადოებრივ პოლიტიკური ტოქ შოუ“.  

მონიტორინგის პერიოდში წინასაარჩევნო დებატების პროგრამას „დებატები“ 
სტუმრობდნენ „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (სამჯერ), 



„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ (ორჯერ) წევრები. აღსანიშნავია, რომ ერთ შემთხვევაში 
გადაცემის წამყვანმა აღნიშნა, რომ პროგრამაში მოწვეული „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრი ბატონი დავით საყვარელიძე ვერ ახერხებდა 
მოსვლას. 

რაც შეეხება საზოგადოებრივ პოლიტიკურ პროგრამებს, აღსანიშნავია, რომ 
გადაცემებს „დიალოგი“ და „თავისუფალი არჩევანი“ მხოლოდ ერთხელ სტუმრობდნენ „კახა 
კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ წევრები, ხოლო სხვა პოლიტიკური პარტიებიდან 
აღნიშნულ გადაცემებს სტუმრები არ ჰყოლია. რაც შეეხება გადაცემას „საზოგადოებრივ 
პოლიტიკური ტოქ–შოუ“, ამ შემთხვევაშიც გადაცემას მხოლოდ „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ (შვიდჯერ) და „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ წევრები 
(ერთხელ) სტუმრობდნენ. შესაბამისად, პროგრამებში ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა უზრუნველყოფილი არ ყოფილა.  

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემებში 
რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის 
საშუალება. 

შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში უმეტესად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„ტელეარხი 25“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც.   

 

 



 

2012 წლის 12 აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში განხორციელდა რეგიონალურ 
მაუწყებლებელთა მონიტორინგი. მონიტორინგს დაექვემდებარა როგორც კომისიაში 
წარმოდგენილი დოკუმენტაცია, ასევე რეგიონალური მაუწყებლების სამაუწყებლო ბადეები. 
კერძოდ, კომისიის მიერ შემოწმდა მაუწყებლების არქივიდან რამოდენიმე დღე (შერჩევით). 
მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ: 

 
1. შპს „იმპერიას“ ეთერში 2012 წლის 13, 15, 21 და 22 აგვისტოს საინფორმაციო 

გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „ახალი მემარჯვენეები“ 
(37.2%), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (27.2%), „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (24.9%) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანება“ (10.7%).  
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „იმპერიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არცერთი საჩივარი არ შესულა.  

შპს „იმპერიის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imperiatv9.wordpress.com) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„იმპერიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო 
დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „იმპერიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, 
შპს „იმპერიის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

 
2. შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში 2012 წლის 13, 18, 21 და 22 აგვისტოს 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო –„გიორგი 
თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანება“ (83.3%), „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (8.8%) და „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“ (7.9%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი  
არ შესულა.  

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 



კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rionitv.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
ტელერადიოკომპანია „რიონმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

 
3. შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ეთერში 2012 წლის 13, 14,  21 

და 22 აგვისტოს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას–მეტი სარგებელი ხალხს“ (100%) დაეთმო.  
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია 
ოდიშის“ თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არცერთი საჩივარი  
არ შესულა.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ დაცულია 
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის 
პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელერადიოკომპანია ოდიშმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია 
ოდიშის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  
 

4. შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ ეთერში 2012 წლის 15, 16, 17, 18, 20 და 23 
აგვისტოს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო 



– „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (31.5%), “ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (26.4%), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანება“ (18.2%), „ახალი მემარჯვენეები“ (16.0%), „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო“ (5.9%) და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (2.1%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არცერთი საჩივარი არ 
შესულა.  

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tanamgzavri.tv) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
ტელეკომპანია „თანამგზავრმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ 
ეთერში 2012 წლის 17 აგვისტოს განთავსდა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
დიალოგი, რომელიც ყოველკვირეული გადაცემაა. გადაცემას მონიტორინგის 
პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან „ახალი მემარჯვენეები სტუმრობდნენ“. 

 
5. შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგი 

შედგა 2012 წლის 14, 15, 16, 17, 18, 19 და 20 აგვისტოს ეთერის ანალიზის შესაბამისად. 
ამ პერიოდში კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის 
დრო არ დაუთმია. 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია 
„ეგრისის“ თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი 
არ შესულა. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvegrisi.ucoz.com) 



და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისს“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ 
მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 
6. შპს „ეკომის“ ეთერში 2012 წლის 13 და 17 აგვისტოს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო 

მხოლოდ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (100%) 
დაეთმო. მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ეკომს“ საკუთარ ეთერში 
განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ პოლიტიკური გადაცემა „თქვენი პარლამენტი“, 
რომელსაც 2012 წლის 13 აგვისტოს სტუმრობდა ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის 
წევრი. 

აღსანიშნავია, რომ შპს “ეკომის“ მიერ კომისიაში წარმოდგენილია მხოლოდ 12 
აგვისტოდან 19 აგვისტომდე პერიოდის ჩანაწერები. მონიტორინგის შემდგომ 
პერიოდში შპს „ეკომის“ მიერ კომისიაში საკუთარი ეთერის ჩანაწერები 
წარმოდგენილი არ ყოფილა. შესაბამისად, შპს „ეკომის“ მონიტორინგი 
სრულყოფილად ვერ განხორციელდა. 

შპს „ეკომის“ მიერ არ არის დაცული საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
მართალია შპს „ეკომს“ კომისიაში წარმოდგენილი აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია, თუმცა საჯაროდ მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია 
გამოცხადებული არ ყოფილა. 

 
7. შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ ეთერში 2012 წლის 12, 17, 20 და 23 აგვისტოს 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (71.7%) და „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო“ (28.3%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი 
არ შესულა.  

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imerviziaonline.tv) 



და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  
 

8. შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ ეთერში 2012 წლის 14, 18, 20 და 23 აგვისტოს 
საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიან ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“ (100%) დაეთმო. 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არცერთი საჩივარი  
არ შესულა.  

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.borjomi.tv) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელე–
რადიო კომპანია ბორჯომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  
 

9. შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგი 
შედგა 2012 წლის 16, 17, 18 და 22 აგვისტოს ეთერის ანალიზის შესაბამისად. ამ 



პერიოდში კომპანიის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური 
პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია. 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში  კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არცერთი საჩივარი არ 
შესულა. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.nwbc.ge) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 
10. სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ ეთერში 2012 წლის 14, 16, 21 და 22 

აგვისტოს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო 
– „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (70.3%), „ბიძინა 
ივანისვილი–ქართული ოცნება“ (15.2%) და „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ 
(14.5%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არცერთი საჩივარი არ 
შესულა. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvkvemokartli.ge) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. სს „ქვემო 
ქართლის ტელერადიოკომპანიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 



შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სს „ქვემო ქართლის 
ტელერადიოკომპანიას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამა „თქვენი პარლამენტი“. აღნიშნულ გადაცემას მონიტორინგის პერიოდში 
სტუმრობდნენ „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრები. რესპოდენტებს 
თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 

 
11. შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში 2012 წლის 13, 17, 20 და 22 აგვისტოს 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (60.5%) და „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (39.5%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არცერთი საჩივარი არ 
შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, 
თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ 
ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თქვენი 



პარლამენტი“. აღნიშნულ გადაცემას მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ 
„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრები. რესპოდენტებს 
თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 

 
12. შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ ეთერში 2012 

წლის 13, 14, 20 და 21 აგვისტოს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ 
პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „ახალი მემარჯვენეები“ (66.7%) და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (33.7%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელერადიო კორპორაცია 
ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში  კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არცერთი საჩივარი არ შესულა. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ 
დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-
ე მუხლის პირველი ნაწილი. კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.argotv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია 
არგომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო 
დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგომ“ 
წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის 
შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელერადიო 
კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო 
მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელერადიო კორპორაცია 
ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „თქვენი პარლამენტი“. აღნიშნულ გადაცემას მონიტორინგის 
პერიოდში სტუმრობდნენ „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ 
წევრები. რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება. 

 
13. შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში 2012 წლის 15, 17, 21 და 24 

აგვისტოს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო 
–  „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (38.2%), „ბიძინა 



ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (26.2%) „ახალი მემარჯვენეები“ (22.3%) და „კახა 
კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (13.3%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი 
არ შესულა. 

შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.facebook.com/trialeti.tvradio) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ 
ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს “ტელე–რადიო კომპანია 
თრიალეთს“ საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემა „სექტორი“. გადაცემას „სექტორი“ 2012 წლის 17 აგვისტოს სტუმრობდა 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრი. 

 
14. შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ ეთერში 2012 წლის 14, 15, 20 

და 22 აგვისტოს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს 
დაეთმო –„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (68.5%) „ახალი მემარჯვენეები“ 
(31.5%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი 
არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ დაცულია 
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის 
პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.guria.tv) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 



პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიას“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 
15. შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგი შედგა 

2012 წლის 17, 19, 22 და 23 აგვისტოს ეთერის ანალიზის შესაბამისად. ამ პერიოდში 
კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ 
დაუთმია. 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არცერთი საჩივარი არ 
შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tvzari.wordpress.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 
16. შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს  სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგი 

შედგა 2012 წლის 17, 19,  და 24 აგვისტოს ეთერის ანალიზის შესაბამისად. ამ 
პერიოდში კომპანიის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური 
პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია. 



   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–
ტვ“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი  
არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ დაცულია 
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის 
პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა 
და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს 
ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 
17. შპს „ტელეკომპანია დიას“ ეთერში 2012 წლის 16, 17, 23 და 24 აგვისტოს 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (52.1%), „ახალი მემარჯვენეები“ (31.7%) და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (16.1%). 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 12 
აგვისტოდან 26 აგვისტომდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია დიას“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არცერთი საჩივარი არ 
შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია 
დიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო 
დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 



საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო 
მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 


