
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შედეგები  

(26.04.2014 – 09.05.2014) 
 
 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა 
საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ 
დადგენილება დაამტკიცა. 
 

დადგენილების თანახმად განისაზღვრა, რომ კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს 
მედია მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო მომსახურება ან უშუალოდ 
განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და გამოიყენოს მაღალი საზოგადოებრივი ნდობის 
მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის სუბიექტების მიერ 
საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების რელევანტური, საჯაროდ 
ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები.  

 
2014 წლის ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა არჩევნებისთვის კომისია 

თავად ატარებს წინასაარჩევნო პერიოდის მედია მონიტორინგს. საქართველოს ორგანული 
კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო კომპანიების მონიტორინგი 
კენჭისყრამდე 50 დღით ადრე დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა კერძო საერთო 
ლიცენზიის მფლობელი კომპანია, საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი 
მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია. 
 
მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 
 
ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალ ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია; 
 
მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი სამაუწყებლო კომპანიებში 
წინა საარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამის სამართლიან და გამჭვირვალე 
განაწილებაზე. საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება 
გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიების მხრიდან კვალიფიციური საარჩევნო 
სუბიექტებისათვის დათმობილ დროზე და მათი წინასაარჩევნო აქტივობების გაშუქებაზე. 
კომისიის მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური 
სუბიექტების საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს, მაგრამ მონაწილეობენ არჩევნებში. მაუწყებლების მიერ მოქმედი 
კანონმდებლობით გათვალისწინებული ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, 
ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, კომისია შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს 
და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ ღონისძიებებს. მოცემული მედია მონიტორინგის 
შედეგები წარმოადგენს შუალედურ ანგარიშს და მოიცავს პერიოდს 2014 წლის 26 
აპრილიდან 09 მაისის ჩათვლით. 



(26.04–09.05) 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 

 შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 
26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  
(45.9%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (37%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე 
ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rustavi2.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „P.S.“, „არჩევანი“ და „პოზიცია“. 2014 წლის 26 
აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში გადაცემას „არჩევანი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „პოზიცია“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ქართული 
პარტიის“ (ერთელ) წარმომადგენლები.  

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში შპს 
სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში 
გაშუქდა „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ ყრილობა, რაც აისახა 
ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზე. 



 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

შპს „ტელეიმედის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 
მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (60.3%) და  „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (20.9%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 შპს „ტელეიმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელეიმედმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეიმედის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები თეა სიჭინავას „პოლიტიკის დრო“, „პანორამა“ და „რეაქცია“. 2014 წლის 26 
აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში გადაცემას თეა სიჭინავას „პოლიტიკის დრო“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ) და „ერთიანი 



ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები 
აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს შორის. ამავე პერიოდში გადაცემას „რეაქცია“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში, ამავე გადაცემაში გავიდა ვრცელი სიუჟეტები 
„ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ და „ქართული ოცნების“ საარჩევნო პრეზენტაციის 
შესახებ. 

შპს „ტელეიმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ მიერ 
საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ქართული ოცნების“ ყრილობა, რაც 
აისახა ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზე. 

 

 

 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

შპს „სტუდია მაესტროს“ („მაესტრო“ და „TV11“) საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 
წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ (56.4%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (25.6%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „სტუდია მაესტროს“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 



შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„სტუდია მაესტრომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საინფორმაციო გამოშვება 
„მაესტროს ცხრიანი“, რომელშიც ინტეგრირებულია დებატების პროგრამა, რომლის 
ფორმატიც ზოგჯერ იცვლება და გადის როგორც ტიპიური საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემა, ვინაიდან გადაცემაში მხოლოდ ერთი სტუმარია მოწვეული. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ 
(ოთხჯერ) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ) წარმომადგენლები. ამავე 
პარტიების წარმომადგენლებს შორის დებატები შედგა ორჯერ. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ 
საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ქართული ოცნების“ ყრილობა, რაც 
აისახა ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზე. 

 

 

 



საზოგადოებრივი მაუწყებელი 

I არხი – საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში 
ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (50.3%) და „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (29.7%) ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა).  

სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ I არხის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „პირველი სტუდია“, რომელსაც მონიტორინგის 
პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის და „ქართული ოცნების და 
„ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ წარმომადგენლებს შორის. 
II არხის – მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ II 
არხზე განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „ბრიფინგის დრო“,  
„თავისფალი ტრიბუნა“ და „არგუმენტების დრო“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას 
„ბრიფინგის დრო“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციის“ (თორმეტჯერ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (თერთმეტჯერ), 
„ქართული ოცნების“ (ათჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (რვაჯერ), 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (რვაჯერ), „მომავალი საქართველოს“ (სამჯერ), 
„უფლის სახელით–უფალია ჩვენი სიმართლის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „თავისუფალი ტრიბუნა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „სამართლიანი 
საქართველოსთვის“ (ერთხელ), „საქართველოს გზის“ (ერთხელ) და „ხალხის პარტიის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები, ხოლო  საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არგუმენტების 
დრო“ სტუმრობდნენ „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ორჯერ) და „მწვანეთა 
პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   

 
 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, სსიპ 
„საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, 
თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 
 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ 



მაუწყებლის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ქართული 
ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ ყრილობა, რაც აისახა ტელეკომპანიის 
მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზე. 
 

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

 საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის საინფორმაციო გამოშვებებში 
2014 წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ (52.1%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (42%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.ajaratv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიამ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „არჩევანი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან არავინ არ სტუმრობდა.  

 საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის 
პერიოდში საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის მიერ საინფორმაციო 



გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ ყრილობა, რაც აისახა ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის 
დათმობილი დროის გრაფიკზე. 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (36.8%) და  „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (23.7%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (13.3%), ხოლო მეოთხეზე „არასაპარლამენტო 
ოპოზიცია“ (13.2%). დათმობილი დროის მიხედვით მეხუთე ადგილზეა „ნინო ბურჯანაძე–
ერთიანი ოპოზიცია“ (11.6%) (იხ. დიაგრამა).  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია კავკასიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 



შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „სტუდია სპექტრი“ და „ბარიერი“. 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 
მაისამდე პერიოდში გადაცემას „სტუდია სპექტრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნება“ (ორჯერ), „მწვანეთა პარტია“ (ერთხელ) და „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (ერთხელ). ამავე პერიოდში გადაცემას „ბარიერი“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ორჯერ), 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ორჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 
(ერთხელ), „მომავალი საქართველოს“ (ერთხელ) და „უფლის სახელით–უფალია ჩვენი 
სიმართლეს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში მიმდინარეობს წინასაარჩევნო 
დებატები. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში შპს „ტელეკომპანია 
კავკასიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ქართული ოცნების“ 
და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ ყრილობა, რაც აისახა ტელეკომპანიის მიერ 
პოლიტიკური პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზე. 

 

 

 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის 
შედეგად ირკვევა, რომ 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში კომპანიის მიერ 
განთავსებული არ ყოფილა არც ახალი ამბების პროგრამა და არც საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ თვითრეგულირების 



მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.fmabkhazia.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, ააიპ „მედია ცენტრმა ღია აფხაზეთისათვის“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

შპს „TV8“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ დაეთმო.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „TV8“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა.  

 შპს „TV8“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv8.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „TV8“–მ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „TV8“–ს სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „TV8“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 
აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (54.8%). მეორე ადგილზე მოხვდა „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი“ (27.4%), 
ხოლო მესამეზე „ქართული ოცნება“   (17.8%) (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“  თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 



ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.obieqtivi.net) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივს“ საკუთარ 
ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ღამის სტუდია“, 
„პოლიტიკური აზრი“, „პრემიერის საათი“, „პოლიტიკური თოქ–შოუ“, „საღამო ობიექტივში“ 
და „ქართული საგანძური“.  საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ღამის სტუდია“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (სამჯერ) 
და „სახალხო პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემაშ 
„პრემიერის საათი“ გავიდა სიუჟეტი „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) საარჩევნო კამპანიის 
შესახებ. გადაცემას „პოლიტიკური თოქ–შოუ“ სტუმრობდნენ „საქართველოს პატრიოტთა 
ალიანსის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები, ხოლო გადაცემას „საღამო ობიექტივში“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ორჯერ) 
და „ქართული ოცნების“ (ერთელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „ქართული 
საგანძური“ სტუმრობდნენ ასევე მხოლოდ „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. აღსანიშნავია, რომ საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „პოლიტიკური 
აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ 
წარმომადგენელი გიორგი ახვლედიანი, ხოლო გადაცემის წამყვანი პოლიტიკური პარტია 
„ქართული დასის“ ლიდერი ჯონდი ბაღათუარია იყო.  

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. 

 

 



შპს ტელეკომპანია ”I სტერეო” 

შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 
აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ (70.4%) და 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (29.6%) (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” საჯაროდ გამოცხადებული და კომისიაში 
წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია.  

 
 საანგარიშო პერიოდში შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

 შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალება.  

 

 

 

შპს „პალიტრა TV“ 

2014 წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო 
არცერთ პოლიტიკურ პარტიას არ დათმობია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „პალიტრა TV“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 



საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „პალიტრა TV“–ს ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის დრო 
გამოყოფილი არ აქვს. 

შპს „პალიტრა TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამა „რეზიუმე მერაბ მეტრეველთან ერთად“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა მხოლოდ „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენელი. 

შპს „პალიტრა TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

შპს „ხარისხის არხი“ 

2014 წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო 
არცერთ პოლიტიკურ პარტიას არ დათმობია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ხარისხის არხის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „ხარისხის არხს“ ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის დრო 
გამოყოფილი არ აქვს. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „ხარისხის არხის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ დაეთმო. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.facebook.com/trialeti.tvradio) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 



შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „თვალსაზრისი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ მხოლოდ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ტაბულა) 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 
აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (53.3%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „ქართული 
ოცნება“ (45.8%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tabula.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „ფოკუსი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (შვიდჯერ) 
და „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ) წარმომადგენლები. ამავე პარტიების წარმომადგენლებს 
შორის შედგა დებატები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული 
ოცნების“ წარმომადგენლება სამ შემთხვევაში უარი განაცხადეს გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

შპს „მეოთხე არხი“ 

შპს „მეოთხე არხის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 
მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნებას“ (38.7%) და „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (35%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
„არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (12.2%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „მეოთხე არხის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „მეოთხე არხის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.facebook.com/tv4–
ბათუმი) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „მეოთხე არხმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „მეოთხე არხის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „მეოთხე არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 



 

 

შპს „TV3“ 

შპს „TV3“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (41.9%) და „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციას“ (25.7%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა“ (21.5%), ხოლო მეოთხეზე „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ 
(10.8%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „TV 3“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

შპს „TV 3“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv3.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „TV 3“–მა 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „TV 3“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „TV 3“–ის მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „TV 3“–ის სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 



შპს „TV 3“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია პიკ“ 

შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 
მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (34%) და 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ (26.5%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე 
მოხვდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (21.2%), ხოლო მეოთხეზე „ნინო ბურჯანაძე–
ერთიანი ოპოზიცია“ (18.3%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pik.tv) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია პიკ“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

საანგარიშო პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  



შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს  ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალება ეძლეოდათ.  

 

 

 

შპს „ტელეარხი 25“ 

 შპს „ტელეარხი 25“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 
მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (35.5%) და „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (21.9%). მესამე ადგილზე მოხვდა „საქართველოს ლეიბორისტული 
პარტია“ (18.3%), ხოლო მეოთხეზე „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (12.3%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მეხუთე ადგილზე მოხვდა „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ 
(11.2%) (იხ. დიაგრამა). 
 
 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეარხი 25“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
 შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და 

კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეარხი 25“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 



 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეარხ 25“–ს საკუთარ ეთერში 
განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „დიალოგი“, რომელსაც 
საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი 
ოპოზიცია“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
 
 შპს „ტელეარხი 25“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 
 

 

 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ (79.7%) და „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (20.3%) დაეთმო. 

 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 

10 მაისამდე პერიოდში შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 
 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rionitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს ტელერადიოკომპანია „რიონმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 



აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 
 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „თემა“, „ობიექტური აზრი“, „მრავალკუთხედი“ და „7 დღე“. 
საანგარიშო პერიოდში აღნიშნულ გადაცემებს პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები 
არ სტუმრობდნენ. 
 
 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში შპს 
ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა 
„ქართული ოცნების“ ყრილობა, რაც აისახა ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური 
პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზეც.  
 
 

 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 
წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ (53.5%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (22.6%). მესამე ადგილზე მოხვდა 
„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი“ (10.7%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები 
დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს 



თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
შპს „დამოუკიდებელმა ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

 შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „დისკურსი“, „დებატები“, „კვირის ფაქტები“ და 
„ტელედისკუსია“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დებატები“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 
(ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) და „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა 
დებატები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით პროგრამაში მონაწილეობის 
მიღებაზე უარი განაცხადა საინიციატივო ჯგუფის მიერ წარდგენილმა მაჟორიტარობის 
კანდიდატმა ნესტან დანელიამ. 

 შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში შპს 
„დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ 
ეთერში გაშუქდა „ქართული ოცნების“ ყრილობა, რაც აისახა ტელეკომპანიის მიერ 
პოლიტიკური პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზეც.  

 

 



სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანია“ 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 
26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „საქართველოს გზას“ 
(35.1%) და „ქართულ ოცნებას“ (27.1%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე 
მოხვდა „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (16.1%), ხოლო „საქართველოს პატრიოტთა 
ალიანსი“ (11.3%) მეოთხე ადგილზე.  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://tvkvemokartli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ.  

საანგარიშო პერიოდში სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ სამაუწყებლო 
ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

 სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



შპს „ტელეკომპანია დია“ 

შპს „ტელეკომპანია დია“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 
მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (39.2%) 
და „არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ (18.6%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე 
მოხვდა „საქართველოს გზა“ (12.9%), ხოლო მეოთხეზე „ქართული ოცნება“ (11.6%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მეხუთე ადგილზე „ქართული პარტია“ (10.2%) მოხვდა (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე შპს „ტელეკომპანია დიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია 
დიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „ტელეკომპანია დიას“ სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „ტელეკომპანია დიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს  
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება 
უმეტესად ეძლეოდათ. 

 

 



შპს „ტელეკომპანია გურჯაანი“ 

 შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 
აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან 
ოპოზიციას“ (55.9%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე–მესამე ადგილზე მოხვდნენ  
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (15.5%) და „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (15.5%), 
ხოლო მეოთხეზე „ქართული ოცნება“ (13.1%) (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „ძალა უძალოთა“, რომელსაც საანგარიშო 
პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ) და „არასაპარლამენტო ოპოზოციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
გადაცემაში მონაწილეობდნენ საინიციატივო ჯგუფების წარმომადგენლებიც. აღსანიშნავია, 
რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით, რიგი პოლიტიკური პარტიების 
წარმომადგენლებისაგან უარი მიიღეს გადაცემაში მონაწილეობაზე.  

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 



შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ 
(74.1%) და „ქართულ ოცნებას“ (25.9%) დაეთმო. 

 
 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.guria.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 
საანგარიშო პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ 

სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ 
ყოფილა.  

 
შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიის“ ეთერში კვალიფიციურ 

საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  
 
 

 

 



შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარი“ 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარს“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის შედეგად 
ირკვევა, რომ 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში კომპანიას საინფორმაციო 
გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია.  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(www.tvzari.wordpress.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 

ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და 

კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 

პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 

რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 

ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 
აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (41.4%) 
და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ (24.3%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე 
ადგილზე მოხვდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (18.5%), ხოლო მეოთხეზე 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (15.8%) (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.borjomi.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ფორუმი“, „მრავალკუთხედი“ და „სტუდია რე“. 



საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ფორუმი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში 
შედგა დებატები. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგო“ 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ სამაუწყებლო 
ბადის მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 მაისამდე 
პერიოდში კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ 
დაუთმია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.argotv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი 
ტელევიზია არგოს“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 



განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 
შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ სამაუწყებლო 

ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა  „მრავალკუთხედი“. 
 

შპს „ეკომი“ 

შპს „ეკომის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ 2014 წლის 
26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური 
პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია.  

 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 

10 მაისამდე პერიოდში შპს „ეკომის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა.  

 
შპს „ეკომის“ მიერ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(https://www.facebook.com/pages/სამაუწყებლო–კომპანია–ლტვ/223100757749023) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ეკომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 
საანგარიშო პერიოდში შპს „ეკომის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–

პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  
 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“ 

 შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 
დრო მხოლოდ „არასაპარლამენტო ოპოზიციას (68.9%) და „ქართულ ოცნებას“ (31.1%) 
დაეთმო. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელერადიოკომპანია ოდიშმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 



რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

საანგარიშო პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ 
სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ 
ყოფილა.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „მარნეული ტვ“ 

შპს „მარნეული ტვ“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართულ 
ოცნებას“ დაეთმო.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „მარნეული ტვ“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „მარნეული ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.marneulitv.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „მარნეული 
ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 



გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

საანგარიშო პერიოდში შპს „მარნეული ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „მარნეული ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

შპს „იმპერია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში მონიტორინგის პერიოდში დრო მეტწილად „ქართულ 
ოცნებას“ (52%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (31.7%) დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „იმპერიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა.  

შპს „იმპერიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://9arkhi.wordpress.com) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„იმპერიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 
შპს „იმპერიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი 

აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „იმპერიის“ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

შპს „იმპერიას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„დიალოგი“, „მრავალკუთხედი“ და „ტელედისკუსია“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
„დიალოგი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. აღნიშნულ გადაცემაში შედგა დებატები. აღსანიშნავია, რომ 
გადაცემის წამყვანის განცხადებით გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ და „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 
წარმომადგენლება. 

შპს „იმპერიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 



 

 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზია“ 

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 
აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო „ქართულ ოცნებას“  (65.2%) და 
„ერთიანი ნაციონალურს მოძრაობას“ (27.5%) დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   
 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://www.imervizia.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 
 
 შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „ტელედისკუსია“ და „მრავალკუთხედი“. 
აღნიშნულ გადაცემებს პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები საანგარიშო პერიოდში 
არ სტუმრობდნენ. 

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღა“ 

 შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 
26 აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო „ქართულ ოცნებას“  (51.4%) და 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (26.1%) დაეთმო. დათმობილი დროის მიხედვით მესამე 
ადგილზე „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ მოხვდა (22.5%) (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.nwbc.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 
შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში განთავსებულია 

საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „არჩევნები 2014“, „მრავალკუთხედი“ და 
„ტელედისკუსია“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2014“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. აღნიშნულ გადაცემაში შედგა დებატები. 



შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრი“ 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 26 
აპრილიდან 10 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან 
ოპოზიციას“ (42.5%) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ (37.8%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tanamgzavri.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 
შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–

პოლიტიკური პროგრამები „მიკროფონი“, „მრავალკუთხედი“, „დიალოგი“, „გენდერი და 



თანასწორობა“. აღნიშნულ გადაცემებს პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები 
საანგარიშო პერიოდში არ სტუმრობდნენ. 

 
შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 

მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ დაეთმო. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 
10 მაისამდე პერიოდში შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tvegrisi.ucoz.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისმა“ საჯაროდ გამოაცხადა 
და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „სტუდია რე“. აღნიშნულ გადაცემებს 
პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები საანგარიშო პერიოდში არ სტუმრობდნენ. 



შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

შპს „ქართული ტვ“ 

შპს „ქართული ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ 
ყოფილა არც ახალი ამბების პროგრამა და არც საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამები. 

შპს „ქართული ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული და კომისიაში წარმოდგენილი არ 
აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 

 

 

შენიშვნა:  

* შპს „ომეგას“, შპს „ტელე–რადიო კომპანია TV-7”–ს და სპს „კვეტენაძე და კომპანიას“ მოქმედი 
კანონმდებლობის შესაბამისად დროებით შეჩერებული აქვთ მაუწყებლობა;  

 

რეკომენდაცია: 

* საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში „P.S.“ განთავსდა (27.04.14) სიუჟეტი „ქართული 
ოცნების“ დამფუძნებლის ბიძინა ივანიშვილის შესახებ. აღნიშნული სიუჟეტი ცალსახად 
ხასიათდებოდა  უარყოფითი გაშუქების ნიშნებით. მართალია ბატონი ბიძინა ივანიშვილი არ 
წარმოადგენს არც პოლიტიკური გაერთიანების წევრს და არც საარჩევნო სუბიექტს, თუმცა 
სიუჟეტი გაჯერებული იყო „ქართული ოცნების“ მაიდენტიფიცირებელი სიმბოლოებით, 
ლოგოებით, დროშებით და გამოყენებული იყო მოსახლეობასთან შეხვედრების ძველი 
მაშტაბური კადრები. 

* საანგარიშო პერიოდში ააიპ „მედია კავშირი ობიექტივის“ სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებული იყო გადაცემა „პოლიტიკური აზრი“, რომლის წამყვანიც პოლიტიკური 
პარტია „ქართული დასის“ ლიდერი ჯონდი ბაღათუარია იყო. 

კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და 
დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა განსაკუთრებული 
ყურადღება მიაქციოს ამა თუ იმ საარჩევნო სუბიექტის წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქების 
დროს იმ სახელმძღვანელო რეკომენდაციებს, რაც გათვალისწინებულია საქართველოს 
კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2009 წლის 12 მარტის N2 დადგენილებით 
დამტკიცებული „მაუწყებელთა ქცევის კოდექსით“ და თავი შეიკავოს პოლიტიკური 
თანამდებობის პირის ან პოლიტიკური პარტიის წევრის საზოგადოებრივ–პოლიტიკური, 
ახალი ამბების ან საინფორმაციო პროგრამებში წამყვანის, ინტერვიუერის ან ჟურნალისტის 
სახით მონაწილეობაზე. 


