
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შედეგები  

(24.05.2014 – 30.05.2014) 

 
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა 

საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ 
დადგენილება დაამტკიცა. 
 

დადგენილების თანახმად განისაზღვრა, რომ კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს 
მედია მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო მომსახურება ან უშუალოდ 
განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და გამოიყენოს მაღალი საზოგადოებრივი ნდობის 
მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის სუბიექტების მიერ 
საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების რელევანტური, საჯაროდ 
ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები.  

 
2014 წლის ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა არჩევნებისთვის კომისია 

თავად ატარებს წინასაარჩევნო პერიოდის მედია მონიტორინგს. საქართველოს ორგანული 
კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო კომპანიების მონიტორინგი 
კენჭისყრამდე 50 დღით ადრე დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა კერძო საერთო 
ლიცენზიის მფლობელი კომპანია, საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი 
მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია. 
 
მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 
 
ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალ ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია; 
 
მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი სამაუწყებლო კომპანიებში 
წინა საარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამის სამართლიან და გამჭვირვალე 
განაწილებაზე. საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება 
გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიების მხრიდან კვალიფიციური საარჩევნო 
სუბიექტებისათვის დათმობილ დროზე და მათი წინასაარჩევნო აქტივობების გაშუქებაზე. 
კომისიის მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური 
სუბიექტების საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს, მაგრამ მონაწილეობენ არჩევნებში. მაუწყებლების მიერ მოქმედი 
კანონმდებლობით გათვალისწინებული ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, 
ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, კომისია შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს 
და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ ღონისძიებებს. მოცემული მედია მონიტორინგის 
შედეგები წარმოადგენს შუალედურ ანგარიშს და მოიცავს პერიოდს 2014 წლის 24 მაისიდან 
30 მაისის ჩათვლით. 



(24.05–30.05) 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 
24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 45%, „ქართულ 
ოცნებას“ 38.8%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rustavi2.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „არჩევანი“ და „კვირის თემა“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „არჩევანი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემას „კვირის 
თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. აღსანიშნავია, რომ შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის 
სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულ სხვა თემატიკის გადაცემას საანგარიშო პერიოდში 
სტუმრობდა პოლიტიკური პარტიის წარმომადგენელი. კერძოდ, გადაცემას „ვანო 
ჯავახიშვილის შოუ“ სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წევრი ზურაბ 
ჭიაბერაშვილი. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება.  



 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

შპს „ტელეიმედის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე 
პერიოდში „ქართულ ოცნებას“ 48.7%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 24.2%, ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

 შპს „ტელეიმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელეიმედმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეიმედის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები თეა სიჭინავას „პოლიტიკის დრო“, „პანორამა“ და „რეაქცია“. 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში გადაცემას თეა სიჭინავას „პოლიტიკის დრო“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები აღნიშნული 



პარტიების წარმომადგენლებს შორის. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „რეაქცია“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ და 
„არასაპარლამენტო ოპოზიცია“.  

შპს „ტელეიმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, 
რომ მონიტორინგის პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვების 
პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ქართული ოცნების“ წინასაარჩევნო კამპანიის გახსნა, რაც აისახა 
ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზე.  

 

 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

შპს „სტუდია მაესტროს“ („მაესტრო“ და „TV11“) საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 
წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 41.2%, 
„ქართულ ოცნებას“ 34.2%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „სტუდია მაესტროს“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„სტუდია მაესტრომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 



შპს „სტუდია მაესტროს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საინფორმაციო გამოშვება 
„მაესტროს ცხრიანი“, რომელშიც ინტეგრირებულია დებატების პროგრამა, რომლის 
ფორმატიც ზოგჯერ იცვლება და გადის როგორც ტიპიური საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემა, ვინაიდან გადაცემაში მხოლოდ ერთი სტუმარია მოწვეული. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ 
(ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემა „ნათია გამცემლიძის დებატები“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ნათია 
გამცემლიძის დებატები“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ 
(ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 
დამოუკიდებელი კანდიდატი ალექსანდრე ელისაშვილი (ერთხელ). გადაცემაში შედგა 
დებატები „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს 
შორის და „ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს და 
დამოუკიდებელი კანდიდატის ალექსანდრე ელისაშვილს  შორის.  

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 



საზოგადოებრივი მაუწყებელი 

I არხი – საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში 
„ქართულ ოცნებას“ 39.3%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 25.8%,  „ნინო ბურჯანაძე–
ერთიან ოპოზიციას“ 10.4%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

აღსანიშნავია, რომ სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ I არხის ეთერში 
განთავსებულ ახალი ამბების პროგრამა „მოამბეს“ საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდა 
პოლიტიკური პარტიის  „თვითმმართველობა ხალხს“ (ერთხელ) მერობის კანდიდატი სერგო 
ჯავახიძე. 

სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ I არხის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „პირველი სტუდია“, რომელსაც მონიტორინგის 
პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენელი.  

II არხის – მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ 
მაუწყებელის“ II არხზე განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები 
„ბრიფინგის დრო“,  „თავისფალი ტრიბუნა“ და „ეპიცენტრი“. მონიტორინგის პერიოდში 
გადაცემას „ბრიფინგის დრო“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციის“ (თვრამეტჯერ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (თორმეტჯერ), 
„ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ექვსჯერ), 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ხუთჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა 
ალიანსის“ (ერთხელ), „თვითმმართველობა ხალხს“ (ერთხელ), „რეფორმატორების“ 
(ერთხელ), „საქართველოს გზის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი 
კანდიდატი ალექსანდრე  ელისაშვილი. ამავე პერიოდში გადაცემას „თავისუფალი ტრიბუნა“ 
სტუმრობდნენ „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ), „საქართველოს 
პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „უფლის სახელით–უფალია ჩვენი სიმართლის“ 
(ერთხელ), „თავისუფლება–ზვიად გამსახურდიას გზის“ (ერთხელ) და „საქართველოს 
ძალოვან ვეტერანთა და პატრიოტთა პოლიტიკური მოძრაობის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ეპიცენტრი“ სტუმრობდნენ 
„საქართველოს გზის“ (ერთხელ) და „საქართველოს ძალოვან ვეტერანთა და პატრიოტთა 
პოლიტიკური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები, ხოლო გადაცემას „არგუმენტების 
დრო“ „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, სსიპ 
„საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, 
თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 



განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 
აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მიერ 
საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ქართული ოცნების“ წინასაარჩევნო 
კამპანიის გახსნა, რაც აისახა ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის 
დათმობილი დროის გრაფიკზე. 

 

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის საინფორმაციო გამოშვებებში 
2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (43.6%) და 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (25.8%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე 
მოხვდა „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (11.4%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–
ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.ajaratv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიამ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 



საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „აირჩიე ქალაქის მერი“, „არჩევანის დრო“ და 
„არჩევნები 2014“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „აირჩიე ქალაქის მერი“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „საქართველოს გზის“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) და 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა 
დებატები. ამავე პერიოდში გადაცემას „არჩევანის დრო“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 
(ერთხელ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ), „თვითმმართველობა ხალხს“ 
(ერთხელ) და „ერთიანობის დარბაზის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა 
დებატები. ამავე პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2014“ სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ნინო ბურჯანაძე–
ერთიანი ოპოზიციის“ (ორჯერ) და „ერთიანობის დარბაზის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
გადაცამებში შედგა დებატები. 

 
საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ 

საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 
31 მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (35.1%) და  „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (24.3%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
დამოუკიდებელი კანდიდატი ალექსანდრე ელისაშვილი (13%), ხოლო მეოთხეზე 
„არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (11.5%). დათმობილი დროის მიხედვით მეხუთე ადგილზე 



მოხვდა „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (10.6%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–
ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია კავკასიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „სტუდია სპექტრი“, „ბარიერი“, „არჩევანი 2014“ და „აირჩიე 
ქალაქის მერი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „აირჩიე ქალაქის მერი“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის (ერთხელ) წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის 
განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლემა“ უარი განაცხადა 
გადაცემაში მონაწილეობაზე. ამავე პერიოდში გადაცემას „ბარიერი“ სტუმრობდნენ 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ), 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის 
წამყვანის განცხადებით პოლიტიკური პარტიის „თვითმმართველობა ხალხს“ 
წარმომადგენელმა უარი განაცხადა გადაცმაში მონაწილეობაზე. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემაში „არჩევნები 2014“ გავიდა სიუჟეტი „ქართული ოცნების“ შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება.  



 

 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში დრო 
დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (45%), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ (45%) და „უფლის 
სახელით–უფალია ჩვენი სიმართლეს“ (10%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.fmabkhazia.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, ააიპ „მედია ცენტრმა ღია აფხაზეთისათვის“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ სამაუწყებლო 
ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 



 

 

შპს „TV8“ 

შპს „TV 8“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე 
პერიოდში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (37.8%), „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
(32.9%) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ (29.3%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „TV8“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა.  

 შპს „TV8“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv8.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „TV8“–მ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „TV8“–ს სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „TV8“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 
მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში დრო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (50%) და 
„ქართულ ოცნებას“ (50%) დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“  თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 
ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(www.obieqtivi.net) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივს“ საკუთარ 
ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ღამის სტუდია“, 
„საღამოს თოქ–შოუ“, „ქართული საგანძური“ და „პრობლემატური საკითხები“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „ღამის სტუდია“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ  
„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ექვსჯერ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში 
გადაცემას „საღამოს თოქ–შოუ“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „საქართველოს 
პატრიოტთა ალიანსის“ (ცხრაჯერ) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ქართული საგანძური“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდა „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ) 



წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემას „პრობლემატური საკითხები“ „საქართველოს 
პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი სტუმრობდა. 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს ტელეკომპანია ”I სტერეო” 

შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 
31 მაისამდე პერიოდში დრო მხოლოდ „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ დაეთმო. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 
შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისათვის დრო 

გამოყოფილი არ აქვს. 
 

 საანგარიშო პერიოდში შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებულია პროგრამა „მეშვიდე სართული“, რომელიც ხასიათდება საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამის ნიშნებით.  
 
   

შპს „პალიტრა TV“ 

2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო 
პოლიტიკურ პარტიებს წინასაარჩევნო თემატიკის ფარგლებში არ დათმობია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „პალიტრა TV“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 



საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „პალიტრა TV“–ს ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის დრო 
გამოყოფილი არ აქვს. 

შპს „პალიტრა TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემები „რეზიუმე მერაბ მეტრეველთან ერთად“ და „სოციოგრამა“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „რეზიუმე მერაბ მეტრეველთან ერთად“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 
აღსანიშნავია, რომ შპს „პალიტრა TV“–ს  სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულ სხვა თემატიკის 
გადაცემაში საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ პოლიტიკური პარტიის 
წარმომადგენლები. კერძოდ, გადაცემას „კოტე და განო“ სტუმრობდნენ „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციის“ (ერთხელ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „მწვანეთა 
პარტიის“ (ერთხელ) და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ) მერობის 
კანდიდატები. 

 

შპს „ხარისხის არხი“ 

 
შპს „ხარისხის არხის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 

მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ (39.9%) და 
„ქართულ ოცნებას“ (38.7%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (21.4%) (იხ. დიაგრამა). 
 შპს „ხარისხის არხს“ ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის დრო 
გამოყოფილი არ აქვს. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „ხარისხის არხის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

შპს „ხარისხის არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთი“ 

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 
მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში „ქართულ ოცნებას“ 29.8%, „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ 20.6%, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციას“ 16.8%, „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციას“ 15.5%,  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.facebook.com/trialeti.tvradio) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „არჩევნები 2014“ და „აირჩიე მერი“. გადაცემას „არჩევნები 2014“ 
საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანობის დარბაზის“ 
(ერთხელ)  და „საქართველოს მშრომელთა საბჭოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „აირჩიე მერი“ სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „ქართული ოცნების“ 
(ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი 
ოპოზიციის“ (ერთხელ) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს 
შორის. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 



 

 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ტაბულა) 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 
მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (65.9%) 
და „ქართულ ოცნებას“ (25.2%) დაეთმო. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tabula.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „ფოკუსი“ და „თეორემა“. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემას „ფოკუსი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით 
„ქართული ოცნების“ წარმომადგენლება ერთ შემთხვევაში ვერ შეძლეს გადაცემაში 
მონაწილეობა. ამავე პერიოდში გადაცემას „თეორემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 



ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 

 

შპს „მეოთხე არხი“ 

შპს „მეოთხე არხის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე 
პერიოდში „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 31.8%, „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ 24%, 
„ქართულ ოცნებას“ 15.6%, „ნინო ბურჯანაძე–ერთინ ოპოზიციას“ 14.3%, ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31  
მაისამდე პერიოდში შპს „მეოთხე არხის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

შპს „მეოთხე არხის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.facebook.com/tv4–
ბათუმი) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „მეოთხე არხმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „მეოთხე არხის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „მეოთხე არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

შპს „TV3“ 

შპს „TV3“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე 
პერიოდში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (42.7%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
(29.5%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე–მეოთხე ადგილზე მოხვდა 
„არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (13.7%) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (13.9%). 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „TV 3“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

შპს „TV 3“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv3.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „TV 3“–მა 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „TV 3“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „TV 3“–ის მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 



 შპს „TV 3“–ის სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამა „არჩევნები 2014“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ 
(ერთხელ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი 
ოპოზიციის“ (ერთხელ) მერობის კანდიდატები. აღნიშნულ გადაცემაში შედგა დებატები. 

შპს „TV 3“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია პიკ“ 

შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (37.9%) 
და „ქართულ ოცნებას“  (26.1%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
„ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (20.6%), მეოთხეზე „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ 
(15.4%), ხოლო მეხუთზე „საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (10.6%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pik.tv) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია.  

საანგარიშო პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  



შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს  ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება 
ეძლეოდათ.  

 

 

შპს „ტელეარხი 25“ 

შპს „ტელეარხი 25“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 29.4%, „ქართულ 
ოცნებას“ 21.7%, „არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ 16.9%, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან 
ოპოზიციას“ 11.7%,  „ხალხის პარტიას“ 11.4%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები 
დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეარხი 25“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.   

შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და 

კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეარხი 25“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეარხ 25“–ს საკუთარ ეთერში 
განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „დიალოგი“ და „სტუდია რე“. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ნინო 



ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ოთხჯერ) და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. აღნიშნულ გადაცემებში შედგა დებატები. 

შპს „ტელეარხი 25“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო „ქართულ ოცნებას“ (28.9%) და „ნინო ბურჯანაძე–
ერთიან ოპოზიციას“ (25.2%) დაეთმო. დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე 
დამოუკიდებელი კანდიდატი გიორგი ხაზარაძე (17.9%)  მოხვდა, ხოლო მეოთხეზე „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა“ (11.2%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 
 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rionitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს ტელერადიოკომპანია „რიონმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 



 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „თემა“, „ობიექტური აზრი“, „მრავალკუთხედი“, „დიალოგი“ და 
„7 დღე“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ნინო ბურჯანაძე-ერთიანი ოპოზიციის“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „თვითმმართველობა ხალხს“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„ობიექტური აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ  „ნინო ბურჯანაძე-ერთიანი 
ოპოზიციის“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული 
ოცნების“ (ერთხელ) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
გადაცემაში შედგა დებატები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ გავიდა 
სიუჟეტები „ნინო ბურჯანაძე-ერთიანი ოპოზიციის“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 
„ქართული ოცნების“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „მომავალი საქართველოს“, 
„მწვანეთა პარტიის“, „ძალოვან ვეტერანთა და პატრიოტთა მოძრაობის“ და 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ შესახებ, ხოლო გადაცემაში „7 დღე“ გაშუქდა 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ ბრიფინგი. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 
წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში „ქართულ ოცნებას“ 25.9%, „საქართველოს 
ლეიბორისტულ პარტიას“ 18.7%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 18.4%, „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ 15.7%, „არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ 12.1%, ყველა 
დანარჩენ სუბიექტებს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
შპს „დამოუკიდებელმა ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამები „დისკურსი“, „დებატები“, „კვირის ფაქტები“ და 
„მთავარი კვირას“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დებატები“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ორჯერ), 
„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ორჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 
(ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), 
„სახალხო პარტიის“ (ერთხელ), „თვითმმართველობა ხალხს“ (ერთხელ) და „საქართველოს 
გზის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემებში შედგა დებატები. აღსანიშნავია, რომ 
გადაცემის წამყავნის განმარტებით რიგ შემთხვევაში პოლიტიკური პარტიების 
წარმომადგენლები უარს აცხადებდნენ გადაცემაში მოსვლაზე. ამავე პერიოდში გადაცემაში 
„კვირის ფაქტები“ გავიდა სიუჟეტები „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“, 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 
„თვითმმართველობა ხალხს“, „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ და „საქართველოს გზის“ 
შესახებ, ხოლო გადაცემაში „მთავარი კვირას“ გავიდა სიუჟეტები „თვითმმართველობა 
ხალხს“ და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო    
სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 



 

 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანია“ 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 
24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (45.7%) და „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (21.6%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო დაეთმო 
(იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://tvkvemokartli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ 
საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „თქვენი 
დრო“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„უფლის სახელით–უფალია ჩვენი სიმართლის“ (ორჯერ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ 
(ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) და „საქართველოს გზის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები. 



სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია დია“ 

შპს „ტელეკომპანია დია“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „ქართული ოცნებას“ (39.3%) და „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (34%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (11.6%), ხოლო მეოთხეზე „არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ 
(10.9%) (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია დიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია 
დიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა  „თოქ–შოუ ნინო ჩიბჩიურთან ერთად“, რომელსაც საანგარიშო 



პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა 
დებატები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული პარტიის“ 
წარმომადგენელმა უარი განაცხადა გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანი“ 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 
31 მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ (45.9%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მეორე–მესამე ადგილზე მოხვდნენ „ქართული ოცნება“ 
(30.6%) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (16.2%) (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 



შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „ძალა უძალოთა“, რომელსაც საანგარიშო 
პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის 
წამყავნის განმარტებით რიგი პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლებმა უარი 
განაცხადეს გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურია“ 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 
2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (74.7%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა“ (14.5%), მესამეზე „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (10.8%), ხოლო მეოთხეზე 
„საქართველოს ლეიბორსიტული პარტია“ (10.2%) (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.guria.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 



რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიის“ სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „თქვენთან ერთად“, რომელსაც 
საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები შედგა 
„ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლებს შორის. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიის“ ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარი“ 

2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო 
პოლიტიკურ პარტიებს წინასაარჩევნო თემატიკის ფარგლებში არ დათმობია.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(www.tvzari.wordpress.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 



ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და 

კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 

პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 

რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 

ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 
მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ 
(56.3%), დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „საქართველოს 
ლეიბორისტულ პარტიას“ (28.2%), ხოლო მესამეზე „ქართული ოცნება“  (15.5%) (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.borjomi.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „მრავალკუთხედი“. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ გავიდა სიუჟეტები „ქართული ოცნების“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“, „მომავალი 
საქართველოს“, „მწვანეთა პარტიის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და „ძალოვან 
ვეტერანთა და პატრიოტთა პოლიტიკური მოძრაობის“ კანდიდატების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება.  

 



 

 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგო“ 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ საინფორმაციო 
გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში „ქართულ ოცნებას“  60.7%, 
„საქართველოს გზას“ 16.8%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო 
(იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.argotv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი 
ტელევიზია არგოს“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ სამაუწყებლო 
ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „მრავალკუთხედი“, 
რომელშიც საანგარიშო პერიოდში გავიდა სიუჟეტები „ქართული ოცნების“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“, „მომავალი 
საქართველოს“, „მწვანეთა პარტიის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და „ძალოვან 
ვეტერანთა და პატრიოტთა პოლიტიკური მოძრაობის“ კანდიდატების შესახებ. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ ეთერში 
კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 

შპს „ეკომი“ 

შპს „ეკომის“ საინფორმაციო გამოშვებებში დრო „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან 
ოპოზიციას“ (76.9%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (19.6%) დაეთმო.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „ეკომის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა.  

 
შპს „ეკომის“ მიერ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(https://www.facebook.com/pages/სამაუწყებლო–კომპანია–ლტვ/223100757749023) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ეკომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 
საანგარიშო პერიოდში შპს „ეკომის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–

პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

შპს „ეკომის“ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“ 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 
2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში „არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ 57.1%, 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 42.9%, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ 22.9%, 
„ქართულ ოცნებას“ 42.5%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელერადიოკომპანია ოდიშმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „არჩევნები 2014“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2014“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ), 
„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „სახალხო პარტიის“ (ერთხელ) და „ერთიანობის დარბაზის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის 
წამყვანის განცხადებით „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ წარმომადგენელმა უარი განაცხადა 
გადაცემაში მონაწილეობაზე. 



შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

შპს „მარნეული ტვ“ 

შპს „მარნეული ტვ“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (36.5%) და „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (28.8%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
„არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (19.7%), მეოთხეზე „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ 
(15%), ხოლო მეხუთზე „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი“ (11.1%). „მერაბ კოსტავას 
საზოგადოება“ (10.3%) მეექვსეზე, ხოლო „საინიციატივო ჯგუფი – ისპანდირ ქერიმოვი“ 
(10.2%) მეშვიდე ადგილზე მოხვდნენ. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის 2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე 
პერიოდში შპს „მარნეული ტვ“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

შპს „მარნეული ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.marneulitv.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „მარნეული 
ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  



შპს „მარნეული ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „არჩევნები 2014“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები გაიმართა „არასაპარლამენტო ოპოზციის“, 
„მომავალი საქართველოს“, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის. 

შპს „მარნეული ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

შპს „იმპერია“ 

შპს „იმპერიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში მონიტორინგის პერიოდში დრო 
მეტწილად „ქართულ ოცნებას“ (42%%) დაეთმო. დათმობილი დროის მიხედვით მეორე 
ადილზე მოხვდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (22.3%), ხოლო მესამეზე 
„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი“ (17.5%). დათმობილი დროის მიხედვით მეოთხე 
ადგილზე „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (11.5%%) მოხვდა. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
10% ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „იმპერიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა.  

 შპს „იმპერიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://9arkhi.wordpress.com) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„იმპერიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 



უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 შპს „იმპერიას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„დიალოგი“, „არჩევნები 2014“, „მრავალკუთხედი“ და „ტელედისკუსია“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
და „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2014 „ სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ 
(ერთხელ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) და „საქართველოს გზის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში 
„მრავალკუთხედი“ გავიდა სიუჟეტები „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“, „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“, „საქართველოს გზის“, 
„საქართველოს ძალოვან ვეტერანთა და პატრიოტთა პოლიტიკური მოძრაობის“, 
„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“  და „ქართული ოცნების“ კანდიდატების შესახებ. 

 შპს „იმპერიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზია“ 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 
მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში დრო მეტწილად იასონ ჭუმბურიძეს (საინიციატივო ჯგუფი 
– 53.2%) და „ქართულ ოცნებას“ (41.5%%) დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://www.imervizia.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „ტელედისკუსია“ და „მრავალკუთხედი“. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ გავიდა სიუჟეტები „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“, „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციის“, „საქართველოს გზის“, „საქართველოს ძალოვან ვეტერანთა და პატრიოტთა 
პოლიტიკური მოძრაობის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“  და „ქართული ოცნების“ 
კანდიდატების შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღა“ 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 
24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში დრო „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ (27.3%) და 
ოთარ ხარჩილავას (საინიციატივო ჯგუფი – 23.3%) დაეთმო. დათმობილი დროის მიხედვით 



მესამე ადგილზე „ქართული ოცნება“ (20.5%), ხოლო მეოთხეზე ცეზარ წულაია 
(საინიციატივო ჯგუფი –  10.8%) მოხვდა. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო 
დაეთოთ (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.nwbc.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „თემა“, „მრავალკუთხედი“ და 
„ტელედისკუსია“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემა „თემას“ პირველ ნაწილს 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „ქართული ოცნების“, 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ნინო ბურჯანაძე-ერთიანი ოპოზიციის“, 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“  წარმომადგენლებს და დამოუკიდებელ კანდიდატ ლაშა 
ბერაიას შორის. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებთ „საქართველოს 
ძალოვან ვეტერანთა და პატრიოტთა პოლიტიკური მოძრაობის“ წარმომადგენელმა და 
დამოუკიდებელმა კანდიდატებმა ოთარ ხარჩილავამ, ფრიდონ კვარაცხელიამ და თამარ 
გვასალიამ უარი განაცხადეს გადაცემაში მონაწილეობაზე. გადაცემის მეორე ნაწილს 
სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ნინო ბურჯანაძე-
ერთიანი ოპოზიციის“, „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ და „საქართველოს გზის“ 
წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული ოცნების“ 
წარმომადგენელმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატებმა ლაშა სახოკიამ, ჯემალ გერსამიამ და 
დავით ბაბულუამ უარი განაცხადეს გადაცემაში მონაწილეობაზე. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ გავიდა სიუჟეტები „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 
„ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“, „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“, „საქართველოს 
გზის“, „საქართველოს ძალოვან ვეტერანთა და პატრიოტთა პოლიტიკური მოძრაობის“, 
„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“  და „ქართული ოცნების“ კანდიდატების შესახებ. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 



 

 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრი“ 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 24 
მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (35.5%) და 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (23%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე 
მოხვდა „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (20.4%), ხოლო მეოთხეზე ნელი ცქიტიშვილი 
(საინიციატივო ჯგუფი – 16.1%) (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   
 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tanamgzavri.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „მრავალკუთხედი“, „დიალოგი“ და „გენდერი და თანასწორობა“. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და 
დებატები შედგა „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი 
საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის განცხადებით რამოდენიმე 
პოლიტიკურმა პარტიამ (მათ შორის „ქართულმა ოცნებამ“) უარი განაცხადა გადაცემაში 
მონაწილეობაზე. ამავე პერიოდში გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ გავიდა სიუჟეტები 



„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“, 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“, „საქართველოს გზის“, „საქართველოს ძალოვან ვეტერანთა 
და პატრიოტთა პოლიტიკური მოძრაობის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“  და 
„ქართული ოცნების“ კანდიდატების შესახებ. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისი“ 

2014 წლის 24 მაისიდან 31 მაისამდე პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო 
პოლიტიკურ პარტიებს წინასაარჩევნო თემატიკის ფარგლებში არ დათმობია.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 24 მაისიდან 31 
მაისამდე პერიოდში შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tvegrisi.ucoz.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისმა“ საჯაროდ გამოაცხადა 
და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 



შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „სტუდია რე“. სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებულია აღნიშნული გადაცემის ძველი ჩანაწერები. 

 

შპს „ქართული ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ნინო ბურჯანაძე-ერთიან ოპოზიციას“ 
დაეთმო. 

შპს „ქართული ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული და კომისიაში წარმოდგენილი არ 
აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 

შპს „ქართული ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ 
ყოფილა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები. 

 

 


