
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 

მონიტორინგის შედეგები  

(23.09.2017 – 21.10.2017) 

 

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა საარჩევნო 

პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ დადგენილების თანახმად, 

კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს მედია მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო 

მომსახურება ან უშუალოდ განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და გამოიყენოს მაღალი 

საზოგადოებრივი ნდობის მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის 

სუბიექტების მიერ საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების 

რელევანტური, საჯაროდ ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები.  

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის წინასაარჩევნო კამპანიის მედიამონიტორინგის 

მხარდაჭერის ფარგლებში განხორციელდა ევროპის კავშირისა და ევროპის საბჭოს ერთობლივი 

პროექტი „მედიის თავისუფლების, პროფესიონალიზმისა და პლურალიზმის გაძლიერება“, 

შემუშავდა წინასაარჩევნო კამპანიის მედიამონიტორინგის სახელმძღვანელო წესები და 

რეკომენდაციები, ჩატარდა ტრენინგები, როგორც მონიტორინგის განმახორციებელი პირებისათვის, 

ისე ყველა იმ სამაუწყებლო კომპანიის წარმომადგენლებისათვის, რომლებიც ჩართულნი არიან 

წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქებაში. 

 

2017 წლის ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების მედია მონიტორინგს, კომისიაში 

დასაქმებულ პირებთან ერთად, სხვადასვხა უმაღლესი სასწავლებლის სტუდენტები და 

კურსდამთავრებულნი ახორციელებენ.   

 

საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო კომპანიების 

მონიტორინგი  2017 წლის 23 აგვისტოს დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა საერთო 

მაუწყებელი, საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია. 

საანგარიშო პერიოდში მონიტორინგს დაექვემდებარა 40 სამაუწყებლო არხი, 34 ცენტრალური ან 

ადგილობრივი ბიუჯეტიდან დაფინანსებული გაზეთი და საერთო ლიცენზიის მქონე 

რადიომაუწყებლები.  

  

მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 

 

ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 

ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 

გ) ახალ ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემები; 

დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია; 

ე) საზოგადოებრივი აზრის კვლევები/გამოკითხვები; 



 

მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი სამაუწყებლო კომპანიებში წინა 

საარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამის სამართლიან და გამჭვირვალე 

განაწილებაზე. საანგარიშო პერიოდში ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 

გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება 

გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიების მხრიდან კვალიფიციური საარჩევნო 

სუბიექტებისათვის დათმობილ დროზე და მათი წინასაარჩევნო აქტივობების გაშუქებაზე. კომისიის 

მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური სუბიექტების 

საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს, მაგრამ 

მონაწილეობენ არჩევნებში. მაუწყებლების მიერ მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული 

ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, 

კომისია შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ 

ღონისძიებებს.  

 

მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს მეორე შუალედურ ანგარიშს და მოიცავს 

პერიოდს 2017 წლის 23 სექტემბრიდან  21 ოქტომბრის ჩათვლით.   

მონიტორიგნის შედეგებში მოცემულია ინფორმაცია ახალი ამბების პროგრამებში საარჩევნო 

სუბიექტებისათვის პირდაპირ და ირიბად დათმობილი დროის შესახებ. პირდაპირ დათმობილი 

დროის ფარგლებში ანალიზდება შემთხვევები, როდესაც საარჩევნო სუბიექტი/კანდიდატი 

უშუალოდ საუბრობს/მონაწილეობს გადაცემაში, ირიბად დათმობილი დროის ფარგლებში 

გაანალიზებულია მაუწყებლის მიერ საარჩევნო სუბიექტზე/კანდიდატზე, მათ მხარდამჭერებზე 

საუბრისთვის დახარჯული დრო.  

მონიტორიგნის შედეგებში ინფორმაცია ჩაშლილია გენდერულ ჭრილშიც. კერძოდ, ცალკეულ 

მაუწყებლებზე საინფორმაციო გამოშვებების ფარგლებში ქალი და კაცი პოლიტიკოსებისათვის 

დათმობილი ჯამური დრო. 

 

 

 

 

 

 

 

 



საზოგადოებრივი მაუწყებელი1 

I არხი – საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში  დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 22.1%, 

„ევროპულ საქართველოს“ – 16%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 10.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 33.5%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 19.8%, „ევროპულ საქართველოს“ - 18.3%,  ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის პირველი არხის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–

პოლიტიკური გადაცემა „თვითმმართველობა 2017“.  საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ევროპული საქართველოს“ (თორმეტჯერ),  „ქართული 

ოცნების“ (თერთმეტჯერ),  „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (თერთმეტჯერ), „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“ (ათჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი 

საქართველოს“ (ცხრაჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ექვსჯერ), „ლეიბორისტული პარტიის“ 

(ოთხჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „თავისუფლება-ზვიად გამსახურდიას გზა“ (ორჯერ), 

„რესპუბლიკელების“ (2-ჯერ), „ტრადიციონალისტების“ (ერთხელ)  წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატები ა. ელისაშვილი (ერთხელ) და ზ. სიჭინავა (ერთხელ). ამავე 

გადაცემის ფარგლებში დებატები შედგა: „ევროპული საქართველოს“, „ქართული ოცნების“, 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“, „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „საქართველოს 

ლეიბორისტული პარტიის“, „ტრადიციონალისტთა კავშირის“, „შენების მოძრაობის“, „ახალი 

საქართველოს“  წარმომადგენლებსა და დამოუკიდებელ კანდიდატს ა. ელისაშვილს შორის,  

„ევროპული საქართველოს“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი 

საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „რესპუბლიკური პარტიის“, „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“, „ახალი საქართველოს“, „თავისუფლება-ზვიად გამსახურდიას გზის“ და 

„ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“, „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“, „რესპუბლიკური პარტიის“, 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „ახალი 

საქართველოსა“ და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“, 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“, „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „ახალი საქართველოს“ და 

„ქართული ოცნების“  წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“, „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „შენების მოძრაობის“, „ახალი საქართველოსა“ და 

„ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“, „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და „ქართული ოცნების“ 
                                                           

1 საზოგადოებრივი მაუწყებლის II არხი საანგარიშო პერიოდში მაუწყებლობას არ ახორციელებდა. 



წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“, „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „შენების 

მოძრაობისა“ და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“, 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“, „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსისა“ და „ქართული ოცნების“ 

წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „თავისუფლება-ზვიად გამსახურდიას გზის“ 

წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსისა“ და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის, 

„ევროპული საქართველოს“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“, „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „პატრიოტთა ალიანსის“, „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებსა და 

დამოუკიდებელ კანდიდატს დ. სიჭინავას შორის, „ევროპული საქართველოს“, „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“,  „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „საქარტველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „შენების 

მოძრაობის“, „ახალი საქართველოსა“ და „ქართული ოცნების“  წარმომადგენლებს შორის. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ 

თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 

სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

 

„საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად 

ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 

საშუალება. 

 

http://www.gpb.ge/


 

 

 



 

 



 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 37.4%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 26.6%, „ევროპულ საქართველოს“ – 13.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 41.2%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 28.1%,  „ევროპულ საქართველოს“ – 13.6%,  ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „ახალი 

სივრცე“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ქართული 

ოცნების“ (შვიდჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (შვიდჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(ექვსჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ხუთჯერ), 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ოთხჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 

(სამჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ორჯერ), „თავისუფლება–ზვიად გამსახურიას გზა“ (ერთხელ), 

„ტრადიციონალისტების“ (ერთხელ), „საქართველოს ერთიანობისა და განვითარების პარტიის“ 

(ერთხელ) და „სახალხო–ხალხის ერთსულოვნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში 

დებატებში მონაწილეობა მიიღეს: „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ოთხჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ოთხჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (სამჯერ), 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ორჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ), 

„საქართველოს ერთიანობისა და განვითარების პარტიის“ (ერთხელ) და „სახალხო–ხალხის 

ერთსულოვნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

გადაცემას „ფაქტორი“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ოთხჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ოთხჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (სამჯერ), 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ოთხჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ორჯერ) და „რესპუვ 



ბლიკური პარტიის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „მთავარი აჭარაში“ სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) 

და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს შორის. 

გადაცემას „კვირის მთავარი“ სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ) წარმომადგენლები.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, აჭარის ტელევიზიის 

თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 

სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

აჭარის ტელევიზიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.ajaratv.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 

ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 

გაკეთების საშუალება. 

 

 

http://www.ajaratv.ge/


 

 



 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 34.8%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 32.2%, „ევროპულ საქართველოს“ – 13.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 40.4%, „ქართულ ოცნებას“ – 22.5%, „ევროპულ საქართველოს“ – 19.2%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „არჩევანი“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატებში 



მონაწილეობა მიიღეს: „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ 

(ოთხჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ოთხჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–

თავისუფალი საქართველოს“ (ოთხჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (სამჯერ), 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ოთხჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ორჯერ) 

წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატმა ა. ელისაშვილმა. 

„რუსთავი 2“–ის საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამას „განსხვავებული აქცენტები“ 

სტუმრობდნენ: „ევროპული საქართველოს“ (ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ორჯერ), „რესპუბლიკური პარტიის“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–

თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. ელისაშვილი (ერთხელ). 

„რუსთავი 2“–ის საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამა „P.S”–ში განთავსებულ სიუჟეტებში დრო 

დაეთმოთ: „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობის“ (ორჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ერთხელ), 

„რესპუბლიკური პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს და დამოუკიდებელ კანდიდატ ა. 

ელისაშვილს. 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულ პროგრამაში „სხვა შუადღე“ გავიდა სიუჟეტი „ვისი 

ცრემლების სჯერა მოსკოვს“, რომლის ფარგლებშიც „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და 

„გაერთინებულ დემოკრატიულ მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ შესახებ ისაუბრეს. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „რუსთავი 2“–ის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rustavi2.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

http://www.rustavi2.ge/


 

 



 

 



 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ -  41.2%, 

„ევროპულ საქართველოს“ – 20%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 18.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ -  41.5%, 

„ევროპულ საქართველოს“ – 23.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 20.2%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

„იმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ამომრჩევლის 

პირისპირ“ და „იმედის კვირა“.  

 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „იმედის კვირა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: 

„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ევროპული საქართველოს“ (ერთხელ) და პატრიოტთა ალიანსის 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. 

 

გადაცემას „ამომრჩევლის პირისპირ“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის (სამჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (სამჯერ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსის“ (ორჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი 

კანდიდატი ა. ელისაშვილი (ერთხელ). ამავე გადაცემაში დებატები შედგა „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“, „ევროპული საქართველოს“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და „ქართული 

ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის,  „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ევროპული 

საქართველოს“ და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის, „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“, „ევროპული საქართველოს“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „ქართული 



ოცნების", „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“, „ახალი 

საქართველოს“ წარმომადგენლებს და დამოუკიდებელ კანდიდატ ა. ელისაშვილს შორის.    

 

საანგარიშო პერიოდში 20:00 საათიან „ქრონიკაში“ ინტეგრირებული იყო პოლიტიკური დებატები, 

რომელსაც სტუმრობდნენ ქართული ოცნების (სამჯერ), ევროპული საქართველოს (ორჯერ) და 

ნაციონალური მოძრაობის (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმედის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„იმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„იმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 

http://www.imedi.ge/


 
 

 
 



 
 

 
 

შპს „ტელეკომპანია პირველი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 34%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 22.5%, „ევროპულ საქართველოს“ – 14%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 27.3%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 24.1%, „ევროპულ საქართველოს“ – 18.9%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ტვ პირველის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამა „დიანა 

ტრაპაიძის, ვახო სანაიას,  ნინო ჟიჟილაშვილის და ინგა გრიგოლიას დღის ამბები“. აღნიშნულ 

გადაცემას საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ 



(ოცდაოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ოცდასამჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(თხუთმეტჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ 

(შვიდჯერ), „საქართველოს რესპუბლიკური პარტიის“ (ხუთჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსის“ (სამჯერ), „შენების მოძრაობის“ (სამჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), „ერთიანი 

საქართველოს“ (ერთხელ),  „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „პარტია 

საქართველოს“ (ერთხელ), „პროგრესულ დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები 

და დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. ელისაშვილი (სამჯერ). ამავე გადაცემაში პოლიტიკური 

პარტიებიდან დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ) და „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ) წარმომადგენლებმა. 

„ტვ პირველის“ საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ პროგრამას „ხალხის პოლიტიკა“ სტუმრობდნენ: 

„ქართული ოცნების“ (ექვსჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ექვსჯერ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ (ოთხჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(ოთხჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (სამჯერ),  „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ), 

„ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), „საქართველოს რესპუბლიკური პარტიის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატის ა. ელისაშვილის გუნდის წევრი (ერთხელ) და 

დამოუკიდებელი კანდიდატი დ. სიჭინავა (ერთხელ).  

„ტვ პირველის“ საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ პროგრამას „პოლიტმეტრი“ სტუმრობდნენ: 

„ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „ევროპული 

საქართველოს“ (ორჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ) და დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. ელისაშვილი 

(ერთხელ). ამავე გადაცემაში პოლიტიკური პარტიებიდან დებატებში მონაწილეობა მიიღეს  

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ) წარმომადგენელმა. 

„ტვ პირველის“ საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ პროგრამას „რეაქცია“ სტუმრობდნენ: „ქართული 

ოცნების“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ორჯერ), 

„ევროპული საქართველოს“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი 

საქართველოს“ (ერთხელ) და დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. ელისაშვილი (ერთხელ). 

საანგარიშო პერიოდში „ტვ პირველის“ ეთერში გავიდა გადაცემა „პირველები“, სადაც პარტიის 

მხარდამჭერებთან, წევრებთან და მერობის კანდიდატთან ერთად შედგა შემდეგი საარჩევნო 

სუბიექტების პრეზენტაცია: „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი“, დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. 

ელისაშვილი, „შენების მოძრაობა“, „ახალი საქართველო“, „ლეიბორისტული პარტია“, 

„საქართველოს რესპუბლიკური პარტია“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-

თავისუფალი საქართველო“, „ევროპული საქართველო“ და „ქართული ოცნება“. შემაჯამებელ 

გადაცემაში თბილისის მერობის შემდეგ კანდიდატებს დაეთმოთ დრო: დამოუკიდებელი 

კანდიდატი ა. ელისაშვილი, „ქართული ოცნება“, „ევროპული საქართველო“, „საქართველოს 



ლეიბორისტული პარტია“, „ახალი საქართველო“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-

თავისუფალი საქართველო“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი“, „შენების მოძრაობა“ და 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“. 

საანგარიშო პერიოდში ტვ პირველის ეთერში გავიდა გადაცემა „ნატო პირველზე“, რომელსაც 

სტუმრობდა „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ) 

წარმომადგენელი. 

საანგარიშო პერიოდში „ტვ პირველის“ ეთერში გავიდა გადაცემა „საქმიანი დილა“, რომელშიც 

მონაწილეობა მიიღეს „ევროპული საქართველოს“ (ოთხჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), 

„ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატებმა ა. 

ელისაშვილმა და ჯ. სმიტმა. 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ქალების ნარატივი“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ 

(ერთხელ), „რესპუბლიკური პარტიის“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), 

„ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) და დამოუკიდებელი კანდიდატი გ. ზუმბაძე (ერთხელ). 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში „ანალიტიკა“ დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 

(ორჯერ) და დამოუკიდებელ კანდიდატ ა. ელისაშვილს (ერთხელ). 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში „საქმის კურსი“ დრო დაერთმოთ: „ქართული ოცნების“ 

(თორმეტჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ცხრაჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(რვაჯერ) წარმომადგენლებს და დამოუკიდებელ კანდიდატ ა. ელისაშვილს (ხუთჯერ). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტვ პირველს“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ტვ პირველის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvpirveli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ტვ პირველის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

http://www.tvpirveli.ge/


 

 



 

 

 



შპს „სტუდია მაესტრო“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 12.9%, 

„ევროპულ საქართველოს“ – 12.8%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 12.1%, „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალ საქართველოს“ – 10.4%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 

10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ 15.6%, „ქართულ ოცნებას“ – 15.5%,  „ევროპულ საქართველოს“ – 14.1%, 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალ საქართველოს“ – 10.2%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საინფორმაციო  გამოშვება  „ახალი ამბები-მთავარი თემა“, 

რომელშიც ინტეგრირებულია სტუმრის ბლოკი. საანგარიშო პერიოდში სტუმრის ბლოკს 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ოცდაერთჯერ), „ევროპული 

საქართველოს“ (ცხრაჯერ), „გაერთიანებული  დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ (ხუთჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (თოთხმეტჯერ), 

„რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (სამჯერ), „შენების 

მოძრაობის“ (ორჯერ),  „ახალი საქართველოს“ (ორჯერ), „ახალი მემარჯვენების“ (ორჯერ) 

„თავისუფლება-ზვიად გამსახურდიას გზა“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „ცეცხლის ხაზი“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (რვაჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ოთხჯერ), „გაერთიანებული  დემოკრატიული 

მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ორჯერ). ამავე გადაცემაში დებატები შედგა 

„გაერთიანებული  დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“  და „ქართული 

ოცნების“  წარმომადგენლებს შორის (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის (სამჯერ), „ევროპული საქართველოს“ და „ქართული 

ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის (ორჯერ). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მაესტროს“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის,სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 „მაესტროს“  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია www.maestro.ge  და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 „მაესტროს“  ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

http://www.maestro.ge/


 

 



 

 

 



შპს „პალიტრა TV“ 

(Palitra News) 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 

49.1%, „ევროპულ საქართველოს“ – 25.2%, „ქართულ ოცნებას“ – 13%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 43%, „ევროპულ საქართველოს“ – 19.7%, „ქართულ ოცნებას“ – 18.5%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„პალიტრა News“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „360o”, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ 

(თექვსმეტჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (თექვსმეტჯერ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ექვსჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(ექვსჯერ), „შენების მოძრაობა“ (სამჯერ), „რესპუბლიკური პარტია“ (სამჯერ), „ახალი საქართველო“ 

(ორჯერ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატები ა. ელისაშვილი (ერთხელ), ჯ. სმიტი 

(ერთხელ), თ. შარგელაშვილი (ერთხელ). ამავე გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ევროპული 

საქართველოს“ (სამჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა 

კანდიდატებმა ა. ელისაშვილმა, ჯ. სმიტმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „პალიტრა News“–ის  

თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 

სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„პალიტრა News“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.palitratv.ge) და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„პალიტრა News“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 



 

 

 



ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ 

– 60.1%,  „ქართულ ოცნებას“ – 30.1%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსს“ – 57.6% , „ქართულ ოცნებას“ – 32.4%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა). 

„ობიექტივის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „არჩევნები 

2017“, “შუა დღე“, „ღამის სტუდია“, „აჭარის საათი“, „დღის თემა“ და „სოციალური თემატიკა“. 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2017“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (თექვსმეტჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ექვსჯერ), „შენების 

მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ახალი ქრისტიან დემოპკრატების“ (ორჯერ) 

და  „სახალხო პარტია“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „შუა დღე“ სტუმრობდნენ: „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ოცდაერთჯერ), 

„შენების მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ (ორჯერ),  „ქართული დასის“ (ორჯერ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), „მემარცხენე 

ალიანსის“ (ერთხელ), „ახალი ქრისტიან დემოპკრატების“ (ერთხელ) და „სახალხო პარტიის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „ღამის სტუდია“ სტუმრობდნენ:  „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (თვრამეტჯერ), 

„ახალი ქრისტიან დემოკრატების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–

თავისუფალი საქართველოს“ (ორჯერ), „ტრადიციონალისტების“ (ერთხელ), „სახალხო პარტიის“ 

(ერთხელ),  „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.  

გადაცემას „დღის თემა“ სტუმრობდნენ: „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ხუთჯერ), 

„ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ (ერთხელ), „შენების მოიძრაობის“ (ერთხელ) და „ახალი ქრისტიან დემოპკრატების“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „სოციალური თემატიკა“ სტუმრობდნენ  „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 

(ოთხჯერ) და „ქართული ოცნების“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „აჭარის საათი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ:   „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსის“ (თერთმეტჯერ), „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ქართული დასის“ (ერთხელ) და „ახალი 

ქრისტიან დემოკრატების“ (ერთხელ) წარმომადგნლები. ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში 

მონაწილეობა შედგა „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „ქართული დასის“ 

(ერთხელ) და „ახალი ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს შორის. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ობიექტივის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.obieqtivi.net) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

http://www.obieqtivi.net/


 

 

 



შპს „იბერია TV“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 50.3%%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 14%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 44.5%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 18.5%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

„იბერია TV“-ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „პრიორიტეტი“ 

და „ცენზურის გარეშე“.  

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ცენზურის გარეშე“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ 

(თორმეტჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ათჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (სამჯერ), 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (სამჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 

(ოთხჯერ), „თამაზ მეჭიაური-ერთიანი საქართველოსათვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატები ა. ელისაშვილი (ერთხელ) და დ. სიჭინავა (ერთხელ). ამავე 

გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ),  „თამაზ მეჭიაური-ერთიანი საქართველოსათვის“ (ერთხელ) 

და „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენელმა. 

გადაცემას  „პრიორიტეტი“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „საქართველოს 

ლეიბორისტული პარტიის“ (სამჯერ),  „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ორჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ (ერთხელ), „ახალი საქქართველოს“ (ერთხელ) და „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში დებატში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“ 

(ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 

(ერთხელ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) და „მემაცხენე ალიანსის“ (ერთხელ) წარმომადგენელმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იბერია TV“-ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„იბერია TV“-ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.iberiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

http://www.iberiatv.ge/


„იბერია TV“-ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 



 

შპს „სტარვიზია“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 55.3%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 19.7%, „ევროპულ საქართველოს“ – 10.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 56.1%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 20.2%, „ევროპულ საქართველოს“ – 11.2%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„სტარვიზიის“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემას „აქტუალური თემა“ 

სტუმრობდნენ: „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის (ერთხელ), „ახალი საქართველოს“  

(ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი  ა. ელისაშვილი. გადაცემის წამყვანის 

განცხადებით „ქართული ოცნების“ და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ წარმომადგენლებმა 

უარი განაცხადეს გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „სტარვიზიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„სტარვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.stargroup.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„სტარვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

http://www.stargroup.ge/


 

 

 



 

 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 

27.4%, „ქართულ ოცნებას“ – 20.1%, „ევროპულ საქართველოს“ – 18.8%,  ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო:  „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ - 30%, „ევროპულ საქართველოს“ – 19.9%, „ქართულ ოცნებას“ – 18.7%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია საზგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „სპექტრი“,   

„ბარიერი“, „განსხვავებული აზრი“ და „თქვენი დრო“.  



საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „სპექტრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ორჯერ), „ახალი 

საქართველოს“ (ერთხელ) და „თავისუფლება–ზვიად გამსახურდიას გზის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები.  

გადაცემას „ბარიერი“ სტუმრობდნენ: „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (რვაჯერ), „ახალი 

საქართველოს“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ორჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ორჯერ), „მემარცხენე 

ალიანსის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. ელისაშვილი (ორჯერ). 

ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატები შედგა „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–

თავისუფალი საქართველოს“, „ახალი საქართველოს“ და „შენების მოძრაობის“ წარმომადგენლებს 

შორის, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლის და დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. 

ელისაშვილს შორის, „ახალი საქართველოს“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

წარმომადგენლებს შორის, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის, „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“, „ახალი საქართველოს“, „ქართული ოცნების“ და „მემარცხენე ალიანსის“ 

წარმომადგენლებს შორის, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ევროპული საქართველოს“, 

„ქართული ოცნების“ და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ 

წარმომადგენლებს შორის, „შენების მოძრაობის წარმომადგენლის და დამოუკიდებელი კანდიდატი 

ა. ელისაშვილს შორის. 

გადაცემას „თქვენი დრო“ სტუმრობდნენ „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) და „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „კავკასიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„კავკასიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

http://www.kavkasiatv.ge/


 

 

 



 

 

 



შპს „ტელეარხი 25“ 

 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 36.6%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 33.5%, „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ – 10.6 %, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 33.2% 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 29.5%, „ევროპულ საქართველოს“ – 13.3%, „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსს“ – 11.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ტვ 25“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „საზოგადოებრივი 

პოზიცია“, რომელსაც  საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ცამეტჯერ), „ქართული ოცნების“ (თორმეტჯერ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ცხრაჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(რვაჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (შვიდჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული 

პარტიის“ (სამჯერ), „სახალხო–ხალხის ერთსულოვნების“ (ერთხელ), „პარტია საქართველოს“ 

(ერთხელ), „საქართველოს ერთობისა და განვითარების პარტიის“ (ერთხელ), „შენების მოძრაობის“ 

(ერთხელ), „რესპუბლიკური პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგელები და დამოუკიდებელი 

კანდიდატი ა. შაქარაძე. ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს: „ქართული 

ოცნების“ (ათჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (თორმეტჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(ცხრაჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (სამჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსის“ (ხუთჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ 

(ცხრაჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ), „სახალხო–ხალხის ერთსულოვნების“ (ერთხელ), 

„საქართველოს ერთობისა და განვითარების პარტიის“ (ერთხელ), „პარტია საქართველოს“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატმა ა. შაქარააძემ(ერთხელ). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტვ 25“–ის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ტვ 25“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტვ 25“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

http://www.tv25.ge/


 

 

 



 

 



 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 42.3%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 25.5%, „ევროპულ საქართველოს“ – 11.9%, „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსს“ – 11.7%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 48.6%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 23.1%, „ევროპულ საქართველოს“ – 12.5%, ხოლო  ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

„გურჯაანის“ ეთერში განთავსდა დებატების პროგრამა „თვითმმართველობის არჩევნები 2017“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ და დებატები შედგა: „ქართული ოცნების“ 

(ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ევროპული საქართველოს“ (ერთხელ), 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“  

(ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), 

„მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), „პარტია საქართველოს“  

(ერთხელ) წარმომადგენლებს და დამოუკიდებელ კანდიდატ ა. შაქარააძეს (ერთხელ) შორის. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „გურჯაანის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„გურჯაანის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

http://www.gurjaanitv.ge/


 

 



 

 

 



შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“ 

 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ევროპულ საქართველოს“ – 32.8%,  

„ქართულ ოცნებას“ 23.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 22.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ დაეთმო2. 

„ოდიშის“ ეთერში განთავსდა გადაცემა „ტელე–დებატები 2017“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში 

სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), 

„ევროპული საქართველოს“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ (ერთხელ) და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატი დ. სიჭინავა. გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული ოცნების“ 

მერობის კანდიდატმა გადაცემაში მონაწილეობა არ მიიღო. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ოდიშის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ოდიშის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ოდიშის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                           
2 დიაგრამა არ არის წარმოდგენილი, ვინაიდან დრო მხოლოდ ერთ პოლიტიკურ გაერთიანებას დაეთმო. 

http://www.odishi.ge/


 

 



 

 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ევროპულ საქართველოს“ – 24.7%, 

„ქართულ ოცნებას“ – 22.5%, „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ – 17.4%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 17%, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალ 

საქართველოს“ –11.9% (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ევროპულ საქართველოს“ – 

36.8%, „ქართულ ოცნებას“ – 34.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

 

„რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თემა – არჩევნები 

2017“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატებში 

მონაწილეობა მიიღეს: „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (შვიდჯერ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ექვსჯერ), „ქართული ოცნების“ 

(ხუთჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ოთხჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (სამჯერ), 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (სამჯერ), „შენების მოძრაობის“ (სამჯერ) და „ახალი 

საქართველოს“ წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „რიონის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

 „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rionitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

http://www.rionitv.com/


„რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 



 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 21.1%, 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ – 18.4%, „ევროპულ საქართველოს“ – 18.2%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 15.4%, „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ –14.5%,  ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსს“ – 28.1%, „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ –13.7%, „ქართულ ოცნებას“ – 11.6%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

„ტვ ბორჯომის“ ეთერში განთავსებულია შემდეგი საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამები: 

„განსხვავებული აზრი“, “მრავალკუთხედი“, „სტუდია რე“, „თვითმმართველობის არჩევნები 2017“ 

და „ინტერაქტივი“. 

 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „თვითმმართველობის არჩევნები 2017“ სტუმრობდნენ: 

„ევროპული საქართველოს“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), “ქართული 

ოცნების“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტული პარტიის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), 

„ლეიბორისტული პარტია“(ერთხელ) წარმომადგენლებმა. გადაცემის წამყვანის განცხადებით 

დებატებში მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს „ქართული ოცნების“, „ახალი საქართველოს“ და 

„სოციალისტური საქართველო-კომუნისტების“ წარმომადგენლებმა. 

 

გადაცემას „ინტერაქტივი“ სტუმრობდნენ და დებატები გაიმართა: „ევროპული საქართველოს“ 

(ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „სოციალისტური საქართველო-

კომუნისტების“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „საქართველოს 

ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს შორის. 



 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტვ ბორჯომის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„ტვ ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.borjomi.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტვ ბორჯომს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 

 

http://www.borjomi.tv/


 

 
 

 
 

 



შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთი“ 

 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 55.7%, „შენების 

მოძრაობას“ – 22.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 54.8%, 

„შენების მოძრაობას“ – 20.4%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 15.3%, ხოლო  ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები  (იხ. დიაგრამა).  

 

„თრიალეთის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 

„განსხვავებული აზრი“, „შაბათის სტუდია“, „შესვენების საათი“, „ექსპრეს ინტერვიუ“, „მოვლენების 

ცენტრში“, „სტუდია რე“ და „არჩევნები 2017“.  

 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), 

„შენების მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „რესპუბლიკური პარტიის“ (ერთხელ), „ევროპული საქართველოს“ 

(სამჯერ), „სახალხო-ხალხის ერთსულოვნების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ორჯერ) და „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატები რ. ნოზაძე (ერთხელ) და ი. 

კაპანაძე (ერთხელ). ამავე გადაცემის ფარგლებში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“,  

„ევროპული საქართველოს“ წარმომადგენლებს და დამოუკიდებელ დეპუტატებს რ. ნოზაძესა და ი. 

კაპანაძეს შორის, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „შენების მოძრაობის“, „სახალხო–ხალხის 

ერთსულოვნების“ და “რესპუბლიკური პარტიის“ წარმომადგენლებს შორის, „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „შენების მოძრაობის“, „ევროპული საქართველოს“ წარმომადგენლებს 

შორის, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“, „სახალხო–

ხალის ერთხულოვნების“, „შენების მოძრაობის“, „ევროპული საქართველოს“ და „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის. 

 

გადაცემას „არჩევნები 2017“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „შენების მოძრაობის“  

(ერთხელ),  „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ)“ 

„ევროპული საქართველოს“ (ორჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“  (ერთხელ)  და 

„რესპუბლიკური პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში დებატებში 

მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“, „ევროპული საქართველოს“ და „რესპუბლიკური 

პარტიის“ წარმომადგენლებმა, „ქართული ოცნების“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და 

„ევროპული საქართველოს“ წევრები. გადაცემის წამყვანის განცხადებით გადაცემაში მონაწილეობა 

არ მიიღეს „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ და „ტრადიცინალისტების“ წარმომადგენლებმა. 

 

გადაცემას „შაბათის სტუდია“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ევროპული საქართველოს“  (ერთხელ), „შენების მოძრაობის“  



(ორჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალისიის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), „რესპუბლიკური პარტიის“ (ერთხელ), 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „სახალხო–ხალხის ერთსულოვნების“  

(ერთხელ) და „კომუნისტური პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.   

 

გადაცემას „მოვლენების ცენტრი“ სტუმრობდა „სახალხო–ხალხის ერთსულოვნების“ (ერთხელ) 

წარმომადგენელი.  

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „თრიალეთის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„თრიალეთის“ მიერ კომისიაში წარმოდგენილია და საკუთარ ვებ–გვერდზე (www.trialeti.ge)  

ატვირთულია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„თრიალეთის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 

http://www.trialeti.ge/


 
 

 
 



 
 

 
 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანია“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“  – 44%, 

„ევროპულ საქართველოს“ – 17.7%, „შენების მოძრაობას“ – 14.3%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 

– 13.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „შენების მოძრაობას“ – 53.6%, 

„ქართულ ოცნებას“  – 26.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

„ქვემო ქართლის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „სტუდია 

4“, „სტუდია რე“ და „არჩევნები 2017“.  

 



საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „სტუდია 4“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ქართული 

ოცნების“ წარმომადგენელი (ერთხელ). 

 

გადაცემას „არჩევნები 2017“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (თორმეტჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ცამეტჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ათჯერ), „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“ (ცხრაჯერ), “გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ (ოთხჯერ), “სახალხო–ხალხის პარტიის“ (შვიდჯერ), „საქართველოს 

ლეიბორისტული პარტიის“ (სამჯერ),  „შენების მოძრაობის“ (ორჯერ), „ახალი საქართველოს“ 

(ორჯერ) და „ზვიადის გზა–უფლის სახელით“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში 

დებატები შედგა: „ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ევროპული 

საქართველოს“ და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული 

ოცნების“, „ევროპული საქართველოს“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და „სახალხო–ხალხის 

ერთსულოვნების“ წარმომადგენლებს შორის, „მემარცხენე ალიანსის“, „ახალი საქართველოს“, 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ და „სახალხო–ხალხის 

ერთსულოვნების“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“, „ევროპული საქართველოს“ და 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“, „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „ევროპული საქართველოს“ და „სახალხო–ხალხის ერთსულოვნების“ 

წარმომადგენლებს შორის, „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ და „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის, „საქართველოს 

ლეიბორისტული პარტიის“, „ევროპული საქართველოს“, „ერთიანი ნაიონალური მოძრაობის“ და 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“, „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „სახალხო–ხალხის ერთსულოვნების“ წარმომადგენლებს შორის, 

„ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“  

წარმომადგენლებს შორის, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ევროპული საქართველოს“, 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „სახალხო–ხალხის ერთსულოვნების“, „ზვიადის გზა–

უფლის სახელით“ და „დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „საქართველოს 

ლეიბორისტული პარტიის“, „ხალხის პარტიის“, „ზვიადის ხმა–უფლის სახელით“ და 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ წარმომადგენლებს 

შორის, „ქართული ოცნების“,  „შენების მოძრაობის“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

წარმომადგენლებს შორის. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, ქვემო ქართლის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ქვემო ქართლის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://tvkvemokartli.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 



„ქვემო ქართლის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 
 

 
 



 
 

 
 



 
 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზია“ 

 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო:  „ქართულ ოცნებას“ – 66.7%, 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ – 19.3%, „ევროპულ საქართველოს“ 11.21%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები  (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო  დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 67%, 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ – 19% , „ევროპულ საქართველოს“ 11.9%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები  (იხ. დიაგრამა). 

 

„იმერვიზიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „მთავარი 

თემა“, „რადიო თავისუფლება-გენდერული ამბები“, “ქუჩის აკადემია“, „მრავალკუთხედი“, 

„რეალური დრო“ , „არტ-ფრეში“ და „რუბიკონი“.  

 

გადაცემას „მთავარი თემა“ სტუმრობდნენ და დებატები შედგა: „ევროპული საქართველოს“, 

„ერთიანი ნაციონალური მძრაობის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და „ახალი 

საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის განცხაადებით „ქართული ოცნების“. 

და „ერთიანი ნაციოალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა გადაცემაში მონაწილეობა არ მიიღეს. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმერვიზიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„იმერვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://www.imervizia.tv) და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ.  

http://www.imervizia.tv/


 

„იმერვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 

 
 



 

 

 



შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 

41.8% „ქართულ ოცნებას“ – 39.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 42.7%, „ქართულ ოცნებას“ – 38.2%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა). 

„თანამგზავრის“ ეთერში განთავსდა გადაცემა „არჩევნები 2017“, რომელსაც პოლიტიკური 

პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“,  

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ და „კომუნისტური პარტიის“ წარმომადგენლებს შორის. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „თანამგზავრის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„თანამგზავრის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tanamgzavri.tv) და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„თანამგზავრის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

http://www.tanamgzavri.tv/


 

 

 



 

 

შპს „იმპერია“ 

საუკეთესო დროს3 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 37.6%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 21%, „ევროპულ საქართველოს“ – 15.7%, „თავისუფლება–ზვიად 

გამსახურდიას გზას“ – 11.5%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„იმპერიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემა „დიალოგი“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ევროპული 

საქართველოს“ (ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), „თავისუფლება–ზვიად 

გამსახურდიას გზის“ (ორჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ორჯერ) და „ქართული 

ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს: 

„ევროპული  საქართველოს“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), 

„თავისუფლება–ზვიად გამსახურდიას გზის“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 

(ერთხელ) და „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმპერიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„იმპერიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv9news.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„იმპერიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                           
3 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 

 
 

 
 

 



შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგო“ 

 

საუკეთესო დროს4 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 28.2%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 18.4%, დამოუკიდებელ კანდიდატ გ. გოგლიჩიძეს – 15.7%, 

„გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობა–თავისუფალ საქართველოს“ – 11.7%, „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსს“ – 10.3%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„არგოს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ პოლიტიკური პროგრამები „განსხვავებული 

აზრი“, “მრავალკუთხედი“ და „სტუდია რე“. 

გადაცემას „არჩევნები 2017“ სტუმრობდნენ და დებატები გაიმართა „გაერთიანებული 

დემოკრატიულ მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ წარმომადგენელსა (ერთხელ) და 

დამოუკიდებელ კანდიდატ გ. გოგლიჩიძეს (ერთხელ) შორის. გადაცემის წამყვანის განცხადებით 

სხვა საარჩევნო სუბიექტების წარმომადგენლებმა დებატებში მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „არგოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში 

არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 

დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„არგოს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.argotv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„არგოს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ  ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                           
4
 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 

http://www.argotv.ge/


 

 

 



ააიპ „თავისუფალი მედია სივრცე“ 

(გურია) 

 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 46.6%, 

დამოუკიდებელ კანდიდატ კ. შარაშიძეს – 15.6%, „ევროპულ საქართველოს“ – 15%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 51.5%,  

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 39.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

„გურიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „განსხვავებული 

აზრი“ და „თქვენთან ერთად“.  

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა 

„ქართული ოცნების“ წარმომადგენელი (ერთხელ) . 

გადაცემას „თქვენთან ერთად“ სტუმრობდნენ და დებატებში მონაწილეობა მიიღეს: „ქართული 

ოცნების“ (ორჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ორჯერ), „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „ევროპული საქართველოს“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაბა–თავისუფალი საქართველოს“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „გურიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„გურიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.fms.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

„გურიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 



 
 

 
 



 
 

 
 



 
 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარი“ 

საუკეთესო დროის მიღმა5 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 28.6%, 

„ევროპულ საქართველოს“ – 26.8%, „შენების მოძრაობას“ – 23.6%, „რესპუბლიკურ პარტიას“ – 17.8%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ზარის“ ეთერში განთავსებულია გადაცემა „დებატები“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში 

სტუმრობდნენ და დებატები შედგა: „ევროპული საქართველოს“, „საქართველოს ლეიბორისტული 

პარტიის“ (ერთხელ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული ოცნების“ და 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ მერობის კანდიდატმა გადაცემაში მონაწილეობა არ მიიღეს. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ზარის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 

არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 

დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ზარის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvzari.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ზარის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 

ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

                                                           
5 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროს განთავსებული  არ არის; 

http://www.tvzari.ge/


 

 



 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

საუკეთესო დროს6 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 42.8%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 14.1%, „საქართველოს ლეიბორისტთა პარტიას“ – 10.7%, „ევროპულ 

საქართველოს“ – 10.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„მეგა ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია გადაცემა „დისკურსი - წინასაარჩევნო დებატები“. საანგარიშო 

პერიოდში გადაცემას სტუმრობდნენ: „ევროპული საქართველოს“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ 

(ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი 

საქართველოს“ (ორჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი“ (ერთხელ), „შენების მოძრაობის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი თ. ხუჯაძე (ერთხელ). ამავე 

გადაცემის ფარგლებში დებატები გაიმართა „ევროპული საქართველოს“, „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“, „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „შენების მოძრაობის“ და 

„ახალი საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ქართული 

ოცნების“, „ევროპული საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“, 

„ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს და დამოუკიდებელ კანდიდატ თ. ხუჯაძეს შორის, 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ევროპული საქართველოს“, „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მეგა ტვ“–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მეგა ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

                                                           
6
 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 

http://www.megatv.ge/


„მეგა ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 

 
 



 
 

 

შპს „ტელეკომპანია დია“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 38.2%, „შენების 

მოძრაობას“ – 31.4%, „ევროპულ საქართველოს“ – 10.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 

ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 48.2%, 

„შენების მოძრაობას“ – 29.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

„დიას“ საინფორმაციო გამოშვებაში ინტეგრირებულია სტუმრის ბლოკი, რომელსაც საანგარიშო 

პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ექვსჯერ), „ევროპული 

საქართველოს (ორჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ), „სახალხო- ხალხის ერთსულოვნების“ 

(ერთხელ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“  (ერთხელ), 

„კომუნისტური პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

 

გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „რესპუბლიკური პარტიის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. 

 

„დიას“ ეთერში განთავსდა წინასაარჩევნო დებატები, რომელშიც მონაწილეობა მიიღეს: „ქართული 

ოცნების“ (ოთხჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ), „სახალხო-ხალხის ერთსულოვნების 

(ერთხელ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), „ევროპული საქართველოს“ (ორჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „კომუნისტური პარტიის“ (ერთხელ), „ახალი საქართველოს“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატმა რ. ნოზაძემ (ერთხელ). 

 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „დიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში 

არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 

დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 

საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„დიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ყოველდღიურ ახალ ამბებში მეტნაკლებად 

ეძლეოდათ მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 
 

http://www.dia.ge/


 

 

 
 

 

 



შპს „სამაუწყებლო კომპანია ბოლნელი“ 

 

საუკეთესო დროს დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 42.6%, „შენების მოძრაობას“ – 15.7%, „ახალ 

საქართველოს“ – 12.8%, „ევროპულ საქართველოს“ – 10.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–

ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: დამოუკიდებელ კანდიდატ ა. 

ელისაშვილს – 23.4%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 22.9%, „ქართულ ოცნებას“ – 21.9%, 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველო“ –10.9%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ბოლნელის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 

პროგრამები, თუმცა მათ საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ 

სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ბოლნელის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ბოლნელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.bolneli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ბოლნელის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

http://www.bolneli.ge/


 

 
 

 
 



 
 

 
 

 

შპს „მარნეული ტვ“ 

 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 29.7%, 

„ევროპულ საქართველოს“ - 15.8%, „შენების მოძრაობას“ – 11.9%, „ახალ საქართველოს“ – 10.6%,  

ხოლო ყველა სხვა დანარჩენ პარტიას 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 60.3%, 

ხოლო ყველა სხვა დანარჩენ პარტიას 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 



„მარნეული ტვ“-ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივი პოლიტიკური გადაცემები  

„განსხვავებული აზრი“, „სტუდია რე“, „მრავალკუთხედი“ და „ჩვენი საქმე“.  

 

გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“  

წარმომადგენელი (ერთხელ).   

 

გადაცემას „ჩვენი საქმე“ სტუმრობდნენ: „ევროპული საქართველოს“ (ერთხელ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (სამჯერ),  პარტია „საქართველოს“ 

(ორჯერ), „შენების მოძრაობის“ (სამჯერ) და „ახალი საქართველოს (ორჯერ) წარმომადგენლები. 

ამავე გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ახალი საქართველოს“ და „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ წარმომადგენლებმა, „პარტია 

„საქართველოს“  და „ახალი საქართველოს“ წარმომადგენლებმა. გადაცემის წამყვანის განცხადებით 

„ევროპული საქართველოს“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და „ქართული ოცნების“ 

წარმომადგენლებმა უარი განაცხადეს გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

 

„მარნეული ტვ“-ს ეთერში აღმოსავლეთ-დასავლეთის მართვის ინსტიტუტის (EWMI) და 

სამოქალაქო საზოგადოების განვითარებისა და მოქალაქეების ჩართულობის პროექტის (ACCESS) 

„ეთნიკური უმცირესობის წარმომადგენელი ქალი ამომრჩევლის ფორმირება“ ფარგლებში 

განთავსდა გადაცემა, რომელსაც სტუმრობდნენ:  „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ევროპული 

საქართველოს“ (ერთხელ),  „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ),  პარტია „საქართველოს“ (ერთხელ), 

„ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) და „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები.  

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მარნეული ტვ“–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„მარნეული ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.Marneulitv.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„მარნეული ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

http://www.marneulitv.ge/


 
 

 
 



 
 

 
 

 



 
 

შპს „ხარისხის არხი“ 

 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 34.2%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 22.5%, „ევროპულ საქართველოს“ – 20.9%,   ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 34.6%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 26.9%, „ევროპულ საქართველოს“ – 14.8%, „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალ საქართველოს“ – 10.6%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 

10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

„ხარისხის არხის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ჩაი და 

პოლიტიკა“, „კონსენსუსი“,  „დისკუსია“, „არჩევნები-2017“ და „საზოგადოებრივი პოლიტიკა“. 

 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ჩაი და პოლიტიკა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: 

„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები,  

დამოუკიდებელი კანდიდატები ა. ელისაშვილი (ორჯერ) და ჯოზეფ სმიტი (ორჯერ).  

 

გადაცემას „კონსენსუსი“ სტუმრობდნენ: „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „ევროპული 

საქართველოს“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ (სამჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის„ (ერთხელ), „ახალი 

საქართველოს“ (ერთხელ), „პროგრსულ დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენელბი.  

ამავე გადაცემის ფარგლებში შედგა დებატები „ქართულ ოცნებასა“ და „ერთიან ნაციონალური 

მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის. 

 



გადაცემას „დისკუსია“ სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(სამჯერ) და „ქართული ოცნების“ (სამჯერ) წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის 

განცხადებით „ევროპული საქართველოს“ და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 

წარმომადგენლებმა გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს. 

 

გადაცემას „არჩევნები-2017“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ევროპული 

საქართველოს (ორჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (ერთხელ), „ხალხის პარტიის“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–

თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), „ზვიადის გზა-უფლის სახელით“ (ერთხელ), „სახალხო–

ხალხის ერთსულოვნება“ (ერთხელ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები.  ამავე გადაცემაში დებატები შედგა „ქართული ოცნების“ და „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“ წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“ და „ქართული 

ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის, „ევროპული საქართველოს“ და „ქართული ოცნების“ 

წარმომადგენლებს შორის, „ხალხის პარტიას“ და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–

თავისუფალი საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის, „ხალხის პარტიას“ და „საქართველოს 

ლეიბორისტულ პარტიის“ წარმომადგენლებს შორის, „ზვიადის გზა–უფლის სახელით“ და 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ წარმომადგენლებს შორის. 

 

გადაცემას „საზოგადოებრივი პოზიცია“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „ევროპული საქართველოს (ოთხჯერ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (სამჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსის“ (ოთხჯერ) წარმომადგენლები.  ამავე გადაცემაში დებატები შედგა „ქართული ოცნების“ 

და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის,  „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობის“ 

წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“ და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–

თავისუფალი საქართველოს“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ და „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული 

ოცნების“ და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ წარმომადგენლებს შორის, „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“ და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ხარისხის არხის“  თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„ხარისხის არხის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.qch.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

http://www.qch.ge/


„ხარისხის არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 

 
 



 

 
 

შპს „იმერ TV” 

საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო არცერთ პოლიტიკურ პარტიას არ 

დათმობია. 

„იმერ TV“-ს ეთერში განთავსებული საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ პროგრამებს საანგარიშო 

პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმერ TV“-ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„იმერ TV“-ს საჯაროდ გამოცხადებულია (http://www.imertv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 



„იმერ TV“-ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 

ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისი“ 

 

საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო არცერთ პოლიტიკურ პარტიას არ 

დათმობია. 

 

„ეგრისის“ ეთერში განთავსებული იყო გადაცემა „დებატები 2017“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში 

სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „ევროპული საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“, „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „შენების მოძრაობის“, „ქართული ოცნების“  

წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის განცხადებით გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი 

განაცხადა „ახალი საქართველოს“ წარმომადგენელმა. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ეგრისის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ეგრისის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.egrisitv.ge)  და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ეგრისის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 

ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 

 

საუკეთესო დროს7 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 

53.6%, „ქართულ ოცნებას“ – 31.9%, „ევროპულ საქართველოს“ – 14.4%,  ხოლო ყველა სხვა დანარჩენ 

პარტიას 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

სამაუწყებლო არხის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამები 

„განსხვავებული აზრი“, „სტუდია რე“, „კონსესუსი“ და „სტუდია მონიტორი“.  

 

                                                           
7
 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 

http://www.egrisitv.ge/


გადაცემას „კონსესუსი" სტუმრობდნენ და დებატებში მონაწილეობა მიიღეს: „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „ქართული ოცნების“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–

თავისუფალი საქართველოს“, „რეფორმატორების’’ წარმომადგენლებმა.  

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „აფხაზეთის ხმის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„აფხაზეთის ხმის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.abkhaziafm.com)  და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ.  

„აფხაზეთის ხმის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 

http://www.abkhaziafm.com/


 
 

შპს „ეკომი“ 

(„ლტვ“) 

 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“  - 38.2%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 30.5%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობა–თავისუფალ 

საქართველოს“ – 11.9%, დამოუკიდებელ კანდიდატ ა. ელისაშვილს – 11.3% (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“  - 29.8%, 

„ევროპულ საქართველოს“ – 29.7%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 27.3%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ლტვ“–ს ეთერში განთავსებული იყო გადაცემა „დიალოგი – არჩევნები 2017“, რომელსაც საანგარიშო 

პერიოდში სტუმრობდა „ევროპული საქართველოს“ წარმომადგენელი. გადაცემის წამყვანის 

განცხადებით დებატებში მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს „ქართული ოცნების“, „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“ და „ახალი საქართველოს“ წარომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ლტვ“–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ლტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 

საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ლტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად  ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 

ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 



 

 



 

 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღა“ 

საუკეთესო დროს8 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 

21.1%,  „ქართულ ოცნებას“ – 16.6%, „ევროპულ საქართველოს“ – 16.4%, „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსს“ – 13.4%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობა–თავისუფალ საქართველოს“ – 13.4%, 

„შენების მოძრაობას“ – 10%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

                                                           
8 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



„მეცხრე ტალღის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემა „თემა“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობის“  (ხუთჯერ), „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(ოთხჯერ),„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (სამჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ორჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ) და 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ)  წარმომადგენელი. ამავე გადაცემის 

ფარგლებში დებატებში შედგა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობის“, „ქართული ოცნების“, 

„ევროპული საქართველოს“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“, „შენების მოძრაობის“ და „საქართველოს 

ლეიბორისტული პარტიის“ წარმომადგენლებს შორის. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მეცხრე ტალღის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მეცხრე ტალღას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.nwbc.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მეცხრე ტალღას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

http://www.nwbc.ge/


 

 

 

შპს „ბათუმი 777“ 

საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“9 დაეთმო. 

„ბათუმი ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „თქვენი 

არჩევანი“, „განსხვავებული აზრი“ და „მრავალკუთხედი“. 

გადაცემას „თქვენი აზრი“ სტუმრობდნენ:„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (ერთხელ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) და „საქართველოს 

ერთობისა და განვითარების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

                                                           
9 დიაგრამა არ არის წარმოდგენილი, ვინაიდან დრო მხოლოდ ერთ პოლიტიკურ გაერთიანებას დაეთმო. 



გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ სტუმრობდა „ერთიანი ნაცინალური მოძრაობის“ 

წარმომადგენელი (ერთხელ). 

მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად, „ბათუმი ტვ“-ს წინასაარჩევნო პერიოდში უფასო და 

ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისათვის დრო გამოყოფილი არ აქვს10. 

„ბათუმი ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 

ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია ქართული არხი“ 

„ქართული არხის“ სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ ყოფილა ახალი 

ამბების პროგრამა.  

„ქართული არხის“ ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები განთავსებული 

არ არის. 

„ქართული არხის“ საჯაროდ გამოცხადებული  და კომისიაში წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 

საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

 

                                                           
10 აღნიშნულის გათვალისწინებით, კომპანიის მიერ არ ხორციელდება ყოველკვირეული ფორმების კომისიაში წარდგენა. 



ააიპ „ინფორმაციული უზრუნველყოფის ცენტრი ჯიხა“11 

„ჯიხას“ სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ ყოფილა ახალი ამბების 

პროგრამა. 

„ჯიხას“ ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები განთავსებული არ არის. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ჯიხას“ თვითრეგულირების მექანიზმში 

არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 

დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„ჯიხას“საჯაროდ გამოცხადებულია (http://jikhatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 

საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ჯიხას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 

მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

შპს „გაზეთი აჭარა PS” 

(TV 12) 

 

საუკეთესო დროს12 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 43.1%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 37.8%, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ – 18.9%,  ხოლო 

ყველა სხვა დანარჩენ პარტიას 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

„TV 12”–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „მედიატორი“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ევროპული 

საქართველოს“ (ოთხჯერ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ოთხჯერ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (სამჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ორჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 

(ერთხელ) და „საქართველოს ერთობისა და გაერთიანების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

 

„TV 12“–ის საჯაროდ გამოცხადებული (http://adjaraps.com/) და კომისიაში წარმოდგენილი არ აქვს 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

                                                           
11 კომპანიის მიერ კომისიაში წარმოდგენილი წერილის შესაბამისად, ტექნიკური მიზეზების გამო კომპანიის მიერ მაუწყებლობა 

შეწყვეტილია 2017 წლის 16 ოქომბრიდან; 
12 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 

http://adjaraps.com/


ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 

მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 
 



შპს „საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტი“ 

(სდასუ TV) 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“  - 41.5%, 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალ საქართველოს“ – 17.7%, „ევროპულ 

საქართველოს“ – 11%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“  - 41.5%, 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალ საქართველოს“ – 17.7%, „ევროპულ 

საქართველოს“ – 11%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„სდასუ ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „პოლიტიკური 

ასპექტები“ და „პოლიტიკური სპექტრი“.  

გადაცემას „პოლიტიკური ასპექტები“ სტუმრობდნენ: „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ), 

„საქართველოს რესპუბლიკური პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატი ჯ. სმიტი (ერთხელ),  

გადაცემას „პოლიტიკური სპექტრი“ სტუმრობდნენ: „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ერთხელ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) და „შენების 

მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „სდასუ TV“–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„სდასუ TV“–ს საჯაროდ გამოცხადებულია (sdasu.edu.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 

საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„სდასუ TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 



 

 
 

შპს „სიგულდა“ 

(TV Max) 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“  - 23.1%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 21.9%, „ევროპულ საქართველოს“ – 19.6%, „თავისუფლება–ზვიად 

გამსახურდიას გზას“ – 10.8%, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ – 10.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“  - 23.1%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 21.9%, „ევროპულ საქართველოს“ – 19.6%, „თავისუფლება–

ზვიად გამსახურდიას გზას“ – 10.8%, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ – 10.3%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 



„TV Max“-ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები შედგა  

„ევროპული საქართველოს“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „თავისუფლება - ზვიად გამსახურდიას გზის“ 

(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის 

განცხადებით „ახალი საქართველოს“ წარმომადგენელმა უარი განაცხადა გადაცემაში დებატებში 

მონაწილეობაზე. 

მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად, შპს „სიგულდას“ მიერ წინასაარჩევნო პერიოდში უფასო და 

ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისათვის დრო გამოყოფილი არ აქვს. 

„TV Max“-ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 



 

 

 

 

 

 

 



ცენტრალური ან ადგილობრივი ბიუჯეტიდან დაფინანსებული გაზეთები: 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის მე-2 პუნქტის 

შესაბამისად, არჩევნების გამოცხადებიდან არჩევნების შედეგების შეჯამებამდე გაზეთები, 

რომლებიც ფინანსდება ცენტრალური ან ადგილობრივი ბიუჯეტიდან, ვალდებული არიან დაიცვან 

ამავე კანონმდებლობით განსაზღვრული წესები. ამავე კოდექსის 51-ე მუხლის მე-15 პუნქტის 

შესაბამისად, ასევე „საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის 

დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს 

N9 დადგენილების საფუძველზე კომისია უზრუნველყოფს მედიის მიერ კანონმდებლობით 

დადგენილი მოთხოვნების დაცვის მონიტორინგს და ახორციელებს რეაგირებას შესაბამის 

დარღვევებზე. 

 

ზემოაღნიშნულის გათვალისწინებით, საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 

მუნიციპალიტეტების წარმომადგენლობით და აღმასრულებელ ორგანოებისგან, აფხაზეთისა და 

აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების მთავრობებისგან და საქართველოს ფინანსთა 

სამინისტროსგან გამოითხოვა ინფორმაცია საქართველოს ცენტრალური ან/და ადგილობრივი 

ბიუჯეტიდან ნაწილობრივ, თანადაფინასებით ან სრულად დაფინანსებული გაზეთების თაობაზე.  

 

კომისიაში წარმოდგენილი ინფორმაციის თანახმად, 2017 წლის ადგილობრივი 

თვითმმართველობის არჩევნებზე წინასაარჩევნო მედია მონიტორინგს დაექვემდებარა შემდეგი 

გაზეთები: შპს „სამტრედიის მაცნე“; შპს „საგამომცემლო ცენტრი საერთო სიტყვა“ – „საერთო 

სიტყვა“; შპს „თვითმმართველობის მაცნე“; შპს „ეგრისის მაცნე“; გაზეთი „ახალი საქართველო“; 

ა(ა)იპ თავისუფალი პრესა - გაზეთი „მარტვილი“; ა(ა)იპ მასმედი ჩხოროწყუ - გაზეთი ჩხოროწყუ; 

გაზეთი „გორის მაცნე“; გაზეთი „მცხეთა“; შპს „შირაქი“ - გაზეთი „შირაქი“; გაზეთი „ზუგდიდის 

მუნიციპალიტეტი“; გაზეთი „ხობის მოამბე“; შპს „გაზეთი აჭარა და ადჟარა“; გაზეთი „თიანეთის 

მომავალი“; გაზეთი „ახალი წყალტუბო“; გაზეთი „ლეჩხუმი“; გაზეთი „ახალი ხარაგაული“; ააიპ 

„გურჯაანის მუნიციპალური მაცნე“ - გაზეთი „გურჯაანი“; შპს „მედია - ცენტრი“ - გაზეთი 

„ყვარელი“; გაზეთი „ხაშურის მოამბე“; გაზეთი „სვანეთი“; გაზეთი „ჩემი აფხაზეთი“; გაზეთი 

„კოლხეთი“; გაზეთი „სიღნაღი“; „ქარელის მოამბე“; გაზეთი „ვრასტანი“; გაზეთი „გურჯისტანი“; 

გაზეთი „ბახტრიონი“; შპს „გაზეთი ბოლნისი“; შპს „მეურვე“; ააიპ კავშირი პრესა საქართველო; „ჩემი 

გაზეთი“; გაზეთი „თერჯოლა“; გაზეთი „ლიტერატურული მესხეთის“ ჩანართი „ასპინძის 

სიახლენი“. 

 

ზემოთ ჩამოთვლილი 34 გაზეთიდან კანონით დადგენილი წესით და ვადებში ინფორმაციას 

მხოლოდ 19 გაზეთი წარმოადგენს, ესენია: შპს „სამტრედიის მაცნე“; ა(ა)იპ მასმედი ჩხოროწყუ - 

გაზეთი ჩხოროწყუ; გაზეთი „გორის მაცნე“; შპს „შირაქი“ - გაზეთი „შირაქი“; გაზეთი „ზუგდიდის 

მუნიციპალიტეტი“; გაზეთი „ხობის მოამბე“; შპს „გაზეთი აჭარა და ადჟარა“; გაზეთი „თიანეთის 

მომავალი“; გაზეთი „ახალი წყალტუბო“; ააიპ „გურჯაანის მუნიციპალური მაცნე“ - გაზეთი 

„გურჯაანი“; შპს „მედია - ცენტრი“ - გაზეთი „ყვარელი“; გაზეთი „ხაშურის მოამბე“; გაზეთი „ჩემი 



აფხაზეთი“; გაზეთი „ბახტრიონი“; შპს „გაზეთი ბოლნისი“; გაზეთი „თერჯოლა“; გაზეთი 

„ლიტერატურული მესხეთის“ ჩანართი „ასპინძის სიახლენი“; გაზეთი „ახალი ხარაგაული“; გაზეთი 

„კოლხეთი“. 

 

საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობით კომისიაზე დაკისრებული ვალდებულების ჯეროვანი 

შასრულების მიზნით, კომისიამ კერძო კომპანიების საშუალებით სცადა განეხორციელებინა იმ 

გაზეთების საკონტროლო შესყიდვა, რომლებიც კომისიაში შესაბამის ინფორმაციას არ 

წარმოადგენდნენ, თუმცა პრესის გავრცელების ბაზარზე წარმოდგენილ კომპანიებს 

ზემოთხსენებული გაზეთები ჩამონათვალში არ აქვთ, რის გამოც კომისიამ კიდევ ერთხელ მიმართა 

შესაბამის მუნიციპალიტეტებს და სთხოვა გაზეთების წარმოდგენა. 

გამოვლენილი დარღვევები: 

– კომისიამ  8 ორგანიზაციას ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი შეუდგინა 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ არჩევნებთან დაკავშირებული 

საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შედეგების წესის დარღვევით გამოქვეყნების გამო (საუბარია 

ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ის დაკვეთით „Edison Research“-ის მიერ ჩატარებული არჩევნებთან 

დაკავშირებული საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შედეგების გამოქვეყნებაზე (08.10.2017)), 8 

ორგანიზაციას ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი შეუდგინა და შემდგომი 

რეაგირებისთვის  შესაბამის (საქალაქო) სასამართლოს გადაუგზავნა. 

ეს ორგანიზაციებია: შპს „ტელეკომპანია პირველი“; ა(ა)იპ „ფონდი ღია საზოგადოება - 

საქართველო“;  შპს „გურიის მოამბე“; შპს „ახალი ამბები“,  ბრენდული სახელი „ინტერპრესნიუსი“; 
შპს „Georgian National News“, ბრენდული სახელი GNN; შპს „New Post“; შპს „ომედია“, ბრენდული 

სახელი on.ge; ა(ა)იპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ტაბულა). 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“   51-ე მუხლის მე-11 

პუნქტის შესაბამისად, არჩევნებთან დაკავშირებული საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შედეგების  

გამოქვეყნებისას უნდა მიეთითოს: 

ა) ორგანიზაცია, რომელმაც ჩაატარა საზოგადოებრივი აზრის კვლევა; 
ბ) საზოგადოებრივი აზრის კვლევის დამკვეთი ან დამფინანსებელი; 
გ) კვლევაში გამოყენებული კითხვების ზუსტი ფორმულირება და თანამიმდევრობა; 
დ) საველე კვლევის ჩატარების დრო; 
ე) გამოკითხულთა რაოდენობა და შერჩევის მეთოდი; 
ვ) რა არეალში ან რა კატეგორიის ადამიანებში ჩატარდა შერჩევა; 
ზ) ეფუძნება თუ არა კვლევა ყველა გამოკითხულის აზრს; 
თ) იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებმაც უარი განაცხადეს კვლევაში მონაწილეობაზე, არ 

გასცეს კითხვას პასუხი ან რომელთა გამოკითხვაც ვერ მოხერხდა; 



ი) შერჩევის ზომა; 
კ) ცდომილების ფარგლები; 
ლ) ინფორმაცია სხვა ნებისმიერი ფაქტორის შესახებ, რომელმაც შესაძლოა მნიშვნელოვანი გავლენა 

მოახდინა შედეგებზე. 

 

– კომისიამ 10 ტელე და რადიომაუწყებელს ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობა დააკისრა 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 10 მაუწყებელს ადმინისტრაციული 

პასუხისმგებლობა დააკისრა. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად, საქართველოს კომუნიკაციების 

ეროვნული კომისია წინასაარჩევნო პერიოდში მედია მონიტორინგს ახორციელებს. მონიტორინგს 

ექვემდებარება ყველა საერთო მაუწყებელი, ასევე ის სპეციალიზებული მაუწყებელი, რომელიც 

გადაწყვეტს საკუთარ სამაუწყებლო ბადეში განათავსოს წინასაარჩევნო/პოლიტიკური რეკლამა და 

ის გაზეთები, რომლებიც ფინანსდება ადგილობრივი ან ცენტრალური ბიუჯეტიდან. კომისიამ 2017 

წლის ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების მედია მონიტორინგის პირველი 

შუალედური ანგარიში, რომელიც 23 აგვისტოდან 23 სექტემბრამდე პერიოდს მოიცავდა, 2017 წლის 

4 ოქტომბერს გამოაქვეყნა. მონიტორინგის შედეგად გაირკვა, რომ რიგი მაუწყებლები საკუთარ 

სამაუწყებლო ბადეში არ ანთავსებენ საინფორმაციო გამოშვებებს ან/და საზოგადოებრივ-

პოლიტიკურ გადაცემებს. ეს ტელემაუწყებლებია: შპს „ტელეკომპანია ეგრისი“, შპს „ტელეკომპანია 

ქართული არხი“, ა(ა)იპ „ინფორმაციული უზრუნველყოფის ცენტრი ჯიხა“, შპს „ტელე-რადიო 

პრესკომპანია ზარი“, შპს „ეკომი“, შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“. აღნიშნული 

რადიომაუწყებლებია შპს „ჰამბურგი“ (რადიო ცხელი-შოკოლადი),  შპს „კომპანია მედიასტრიმი“ 

(რადიო ენერჯი), შპს „ფოთი ტვ“ და  შპს „რ-რადიო“. 

„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის თანახმად, საერთო მაუწყებლობა არის არანაკლებ 2 

თემატიკის, მათ შორის, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური თემატიკის, 

პროგრამებით მაუწყებლობა. 

კომისიის საჯარო სხდომები 2017 წლის 26 ოქტომბერს და 02 ნოემბერს გაიმართა. სხდომებზე 

მოწვეული იყო ყველა კომპანიის წარმომადგენელი. არსებული დოკუმენტაციის შესწავლის და 

მხარეთა პოზიციების მოსმენის შემდეგ, კომისიამ ცხრა მაუწყებელი - შპს „ტელეკომპანია ეგრისი“; 

ა(ა)იპ „ინფორმაციული უზრუნველყოფის ცენტრი ჯიხა“; შპს „ეკომი“, შპს „ფოთი ტვ“; შპს 

„დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“; შპს „ჰამბურგი“ (რადიო ცხელი-შოკოლადი); შპს 

„ტელე-რადიო პრესკომპანია ზარი“, შპს „კომპანია მედიასტრიმი“ (რადიო ენერჯი) და შპს „რ-

რადიო“  წერილობით გააფრთხილა, ხოლო შპს „ტელეკომპანია ქართულ არხს“ 2 500 ლარის 

ოდენობით ჯარიმა დააკისრა, რადგან ტელეკომპანიას ბოლო ერთი წლის განმავლობაში 

აღნიშნული სახის დარღვევა მეორედ დაუფიქსირდა.  



- კომისიამ შპს „სამაუწყებლო ტელეკომპანია რუსთავი 2“-ის და შპს „ტელეიმედის“ მიმართ 

საჩივარი განიხილა 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ შპს „სამაუწყებლო ტელეკომპანია რუსთავი 

2“-ის და შპს „ტელეიმედის“  მიმართ საჩივარი განიხილა.  

კომისიას განცხადებით აა(ი)პ „საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველომ“,  მპგ „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობამ“, მპგ „ევროპულმა საქართველომ - მოძრაობა თავისუფლებისთვის“ და 

„თავისუფალი და სამართლიანი არჩევნებისთვის უწყებათაშორისი სამდივნომ“ მიმართა. 

აღნიშნული ორგანიზაციები ტელეკომპანიების „რუსთავი 2“-ის  და „იმედის“ ეთერში მერიის 

დაკვეთით განთავსებული სარეკლამო რგოლების - „გაკეთდა თბილისისთვის“, შესწავლას და 

კანონით განსაზღვრული უფლებამოსილების ფარგლებში მათზე რეაგირებას ითხოვდნენ.  

აღსანიშნავია, რომ „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 661 მუხლის, მე-2 პუნქტის 

შესაბამისად, ადმინისტრაციული ორგანო უფლებამოსილია შეისყიდოს მაუწყებლის მომსახურება 

სოციალური რეკლამის განთავსებისთვის ამ კანონის 65-ე მუხლით განსაზღვრული დროის 

ხანგრძლივობის მინიმალური ზღვრის მიღმა სოციალური რეკლამის განთავსების ან/და 

საზოგადოებისათვის მნიშვნელოვანი ინფორმაციის გავრცელების მიზნით და მხოლოდ იმ 

შემთხვევაში, თუ ეს გათვალისწინებულია მისი ბიუჯეტის ცალკე მუხლით. ასევე, ამავე კანონის 

შესაბამისად, თუ ადმინისტრაციული ორგანო და მაუწყებელი ვერ თანხმდებიან იმაზე, არის თუ არა 

ადმინისტრაციული ორგანოს მიერ მაუწყებლისთვის მიწოდებული მასალა სოციალური რეკლამა 

ან/და შეიცავს თუ არა იგი საზოგადოებისათვის მნიშვნელოვან ინფორმაციას, დავას წყვეტს კომისია 

ერთ-ერთი მხარის მიერ მისთვის შესაბამისი განცხადების წარდგენიდან 10 დღის ვადაში, 

საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსით დადგენილი წესით. 

კომისიამ საჯარო სხდომაზე ყველა დაინტერესებული პირის მონაწილეობით განიხილა საკითხი და 

მიიჩნია, რომ წარმოდგენილი ვიდეო რგოლები საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი ინფორმაციის 

მატარებელი არ იყო.  ვიდეო რგოლებით - „გაკეთდა თბილისისთვის“ -  კონკრეტული 

ადმინისტრაციული ორგანოს რეკლამირება ხდებოდა და აქედან გამომდინარე, არ შეესაბამებოდა 

„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის  661 მუხლის, მე-2 პუნქტით განსაზღვრულ მიზანს.  

ყოველივე ზემოაღნიშნულის გათვალისწინებით, კომისიის გადაწყვეტილებით განიმარტა, რომ 

ტელეკომპანიების „რუსთავი 2“-ის  და „იმედის“ ეთერში სარეკლამო რგოლები - „გაკეთდა 

თბილისისთვის“ განთავსდა მოქმედი კანონმდებლობის დარღვევით, თუმცა კომისიამ 

ტელეკომპანიების მიმართ ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობის ზომა (წერილობითი 

გაფრთხილება) არ გამოიყენა. 

 

 



კომისიაში მიმდინარე წარმოება: 

2017 წლის 09 ოქტომბერს საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიაში შემოვიდა 

მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანება „ეროვნული ფორუმის“ საჩივარი (კომისიაში 

რეგისტრაციის Nშ-6/7767-17), რომლის თანახმადაც „შენების მოძრაობამ“, როგორც კვალიფიციურმა 

საარჩევნო სუბიექტმა წერილობით მიმართა შპს „ტელეკომპანია რუსთავი 2“-ს და შპს „ტელეიმედს“ 

და მოითხოვა მათ ეთერში განთავსებულ პოლიტიკურ დებატებში მონაწილეობის მიღება.  

აღნიშნული საჩივრის მიღების შემდეგ 2017 წლის 11 ოქტომბერს კომისიამ წერილობით მიმართა 

ორივე ტელეკომპანიას (წერილი N04/346717 და N04/346817) და მოსთხოვა მათ განმარტება 

„ეროვნული ფორუმის“ საჩივართან დაკავშირებით. 2017 წლის 18 ოქტომბერს კომისიაში შემოვიდა 

„რუსთავი 2“-ის საპასუხო წერილი (კომისიაში რეგისტრაციის Nშ-6/8078-17), სადაც ტელეკომპანია 

განმარტავს, რომ საეთერო ბადის დაგეგმარებიდან გამომდინარე შეუძლებელი იყო ყველა 

კვალიფიციური სუბიექტის მიწვევა წინასაარჩევნო დებატებში და სტუმრების შერჩევისას 

ტელეკომპანია დაეყრდნო საზოგადოებრივი აზრის კვლევებს. აგრეთვე, წერილში აღინიშნა, რომ 

თუ სამაუწყებლო ბადის დაგეგმარებიდან გამომდინარე არჩევნებამდე კვლავ გაიმართებოდა 

დებატების პროგრამა, ტელეკომპანია აუცილებლად მიიწვევდა „შენების მოძრაობას“ დებატებში 

მონაწილეობის მისაღებად. 2017 წლის 23 ოქტომბერს კომისიაში შემოვიდა შპს „ტელეიმედის“ 

წერილი (კომისიაში რეგისტრაციის Nშ-6/8206-17), სადაც აღინიშნა, რომ დებატების პროგრამაში 

კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის მონაწილეობა ვერ იქნა უზრუნველყოფილი ტექნიკური  

ხარვეზის გამო და არა დისკრიმინაციის მიზნით. წერილში აგრეთვე აღნიშნულია, რომ შედგა 

კომუნიკაცია „შენების მოძრაობასთან“ და მიღწეულ იქნა შეთანხმება, კერძოდ მათ თანაზომადი 

დრო დაეთმოთ სხვა გადაცემებში, სადაც შესაძლებლობა ჰქონდათ წარედგინათ საკუთარი 

საარჩევნო პროგრამა და ხედვები.   

2017 წლის ადგილობრივი არჩევნების წინასაარჩევნო მედიამონიტორინგის ფარგლებში 

გამოვლინდა, რომ შპს „ტელეკომპანია რუსთავი 2“-ის და შპს „ტელეიმედის“ ეთერში, მთელი 

წინასაარჩევნო პერიოდის მანძილზე „შენების მოძრაობა“ არ ყოფილა მიწვეული არცერთ 

წინასაარჩევნო პოლიტიკური დებატების პროგრამაში. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მე-2 პუნქტის 

თანახმად, საერთო მაუწყებელმა, რომელიც გადაწყვეტს, წინასაარჩევნო კამპანია საკუთარ ეთერში 

გააშუქოს, წინასაარჩევნო დებატები უნდა გადასცეს არადისკრიმინაციულად და ყველა 

კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის მონაწილეობით, თავისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე 

წინასაარჩევნო კამპანიის დროს.“ აგრეთვე, „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55-ე 

მუხლის მე-2 პუნქტის თანახმად, საერთო მაუწყებელმა მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე 

საარჩევნო კამპანიის დროს, აგრეთვე საზოგადოებრივმა მაუწყებელმა არადისკრიმინაციულად 

უნდა უზრუნველყონ ყველა კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის თანაბარი მონაწილეობა 

წინასაარჩევნო დებატებში.“ 



აღნიშნული საკითხის კომისიის საჯარო სხდომაზე განხილვა იგეგმება 2017 წლის 09 ნოემბერს. 

რეკომენდაციები: 

„ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემები „მეგობრები“, „იმედის დღე“ 

და „რა დროს ძილია“, რომლებსაც საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ გიორგი მოსიძე, სოსო 

ჯაჭვლიანი, კახა კალაძე (ქართული ოცნება), ელენე ხოშტარია (ევროპული საქართველო),  ნინო 

ბოლქვაძე (რესპუბლიკელები) და დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. ელისაშვილი.  

„რუსთავი 2“-ის ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემა „ნანუკას შოუ“ , რომელსაც 

საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ ზ. უდუმაშვილი და გ. ვაშაძე (ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობა). 

ზემოაღნიშნულ გადაცემებში რესპოდენტები გამოთქვამდნენ პოლიტიკურ მოსაზრებებს; 

კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და 

დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით, მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა განსაკუთრებული 

ყურადღება მიაქციონ ამა თუ იმ საარჩევნო სუბიექტის წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქების დროს იმ 

სახელმძღვანელო რეკომენდაციებს, რაც გათვალისწინებულია საქართველოს კომუნიკაციების 

ეროვნული კომისიის 2009 წლის 12 მარტის N2 დადგენილებით დამტკიცებული „მაუწყებელთა 

ქცევის კოდექსით“ და გაითვალისწინონ, რომ საარჩევნო პერიოდში კანდიდატის ან პარტიის 

წარმომადგენლის მონაწილეობა იმ პროგრამაში, რომელიც არ არის პოლიტიკასთან პირდაპირ 

კავშირში, დასაშვებია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მოლაპარაკება პროგრამაში მონაწილოების 

შესახებ შედგა საარჩევნო პერიოდის დაწყებამდე. კანდიდატს არ უნდა მიეცეს საშუალება გამოთქვას 

პოლიტიკური მოსაზრებები ან სხვა გზით მოახდინოს საკუთარი კანდიდატურის რეკლამირება.  

 


