ComCom-ის წევრი: „პროდუქტის განთავსების დარღვევებზე მომდევნო 8 თვე არ გამოვიყენებთ სანქციებს, რათა...
„კომუნიკაციების კომისიამ მიიღო გადაწყვეტილება, ტელემაუწყებლებს მოგცეთ გარდამავალი პერიოდი - 8 თვე, რათა თქვენი სამუშაო, მიდგომები და დამკვეთებთან დადებული ხელშეკრულებები მოიყვანოთ კანონთან შესაბამისობაში და ახალი წლიდან, გადაცემებში პროდუქტის განთავსება წესების დაცვით განახორციელოთ.“ - აღნიშნული განცხადება კომუნიკაციების კომისიის წევრმა, ივანე მახარაძემ, ComCom-ის მიერ ორგანიზებულ კონფერენციაზე - „სატელევიზიო სარეკლამო ბაზრის გამოწვევები - Product Placement” გააკეთა,...
ევროკავშირის მედიაექსპერტი: „ქართულ ტელე-სივრცეში ფართოდაა გავრცელებული ფარული რეკლამის დამაზიანებელი...
„ქართულ ტელე-სივრცეში ფართოდაა გავრცელებული ფარული რეკლამის დამაზიანებელი პრაქტიკა, რაც გულისხმობს, რომ სარეკლამო კონტენტი ისე იყოს შენიღბული, რომ მაყურებელი ვერ აღიქვამდეს მას სარეკლამო კომუნიკაციად, თუმცა, გააჩნდეს იგივე მიზანი და ეფექტი, რაც აქვს რეკლამას. აღნიშნული სამაუწყებლო სტანდარტის მიხედვით აკრძალულია, ვინაიდან მაყურებელმა ყოველთვის უნდა იცოდეს თუ როდის უყურებს კომერციულ კომუნიკაციას.“ - ეს განცხადება კომუნიკაციების კომისიის მიერ ორგანიზებულ კონფერენციაზე...
ComCom-მა სატელევიზიო სარეკლამო ბაზრის გამოწვევებთან დაკავშირებით კონფერენცია ჩაატარა
კომუნიკაციების კომისიამ, ქართულ სატელევიზიო სივრცეში პროდუქტის განთავსების კანონდარღვევით გავრცელების გადაჭრის მიზნით, კონფერენცია “სატელევიზიო სარეკლამო ბაზრის გამოწვევები - Product Placement” ჩაატარა. ღონისძიებაში მონაწილეობა ევროკავშირის მედია ექსპერტმა, ჟან ფრანსუა ფურნემონმა, დიდი ბრიტანეთისა და ლიეტუვის მარეგულირებელი კომისიების წარმომადგენლებმა, ევროკავშირის დელეგაციისა და ამერიკის საელჩოს, ასევე, ტელემაუწყებლების, გაყიდვების სახლებისა და არასამთავრობო სექტორის...
ბრიტანელმა ექსპერტებმა ComCom-ის თანამშრომლები სტრატეგიულ კომუნიკაციაში გადაამზადეს
კომუნიკაციების კომისიაში ბრიტანელმა ექსპერტებმა, დევიდ უოტსონმა და ჯეიმს კინგმა, სტრატეგიული კომუნიკაციების შესახებ სემინარი ჩაატარეს. შეხვედრაზე განიხილებოდა ისეთი საკითხები, როგორებიცაა ემოციური და რაციონალური არგუმენტაციის გამოყენება შეხედულებებზე გავლენის მოხდენის მიზნით; ეფექტიანი სტრატეგიები დეზინფორმაციის გასანეიტრალებლად; „შეხედულებების კედელი“; ყალბი შეხედულებების აღქმისა თუ გაანალიზების ტექნიკები; კრიზისის კომუნიკაციის მნიშვნელოვანი ასპექტები; ასევე, საზოგადოების ქცევის...
ComCom-მა ევროპის უნივერსიტეტში 5G-ის შესახებ ლექცია ჩაატარა
კომუნიკაციების კომისიამ, სტუდენტებში სატელეკომუნიკაციო სფეროს შესახებ ცნობიერების ამაღლების მიზნით, ევროპის უნივერსიტეტში 5G-ის შესახებ საჯარო ლექცია ჩაატარა, რომლის ფარგლებშიც, ComCom-ის სპექტრისა და ტექნოლოგიის დეპარტამენტის უფროსმა, სანდრო ქარუმიძემ, სტუდენტებს დეტალური ინფორმაცია მიაწოდა 5G-ის, მისი უპირატესობებისა და განმასხვავებელი ნიშნების შესახებ. შეხვედრაზე ასევე განიხილებოდა ამ მიმართულებით მსოფლიოში არსებული ტენდენციები, საქართველოს პერსპექტივები და კომუნიკაციების კომისიის მიერ,...
ComCom-ის წევრმა ევროკომისიის საკომუნიკაციო ქსელების დირექტორის მოადგილეს კომისიის პროექტები და მიზნები გააცნო
კომუნიკაციების კომისიის წევრმა, ეკატერინე იმედაძემ, ევროკომისიის საკომუნიკაციო ქსელების, კონტენტის და ტექნოლოგიის გენერალური დირექტორატის (DG CONNECT) გენერალური დირექტორის მოადგილესთან, კამილა კლოცთან შეხვედრა გამართა, რომელიც საქართველოში ტელეკომუნიკაციების სექტორის მარეგულირებელი გარემოს ევროკავშირთან ჰარმონიზაციის კუთხით, კომისიის მიერ განხორციელებული სამუშაოსა და სამომავლო გეგმების გაცნობას ემსახურებოდა. შეხვედრის ფარგლებში, საუბარი შეეხო საქართველოს სატელეკომუნიკაციო ბაზრის...
ComCom-მა ზუგდიდსა და აბაშაში 300-ზე მეტი ადგილობრივი ციფრულ წიგნიერებაში გადაამზადა
კომუნიკაციების კომისიამ „ციფრული მხარდაჭერის პროგრამის“ ფარგლებში, აბაშის და ზუგდიდის მუნიციპალიტეტში ციფრული წიგნიერებისა და ინტერნეტის უსაფრთხო გამოყენების თაობაზე 25 სემინარი ჩაატარა და 300-ზე მეტი ადგილობრივი გადაამზადა. შეხვედრების ფარგლებში, მონაწილეებმა სპეციალისტების დახმარებით, ინფორმაციის მოძიების, ელ-ფოსტის გამოყენების, გუგლის რუკითა და თარჯიმნით სარგებლობის, ასევე, ადგილმდებარეობის გაზიარების და ონლაინ საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენების შესახებ აიმაღლეს...
ევროკავშირის ექსპერტები: ქართული მობილური კომუნიკაციების ბაზარზე არსებული დაბალი კონკურენცია მომხმარებელს...
„საქართველოს მობილური კომუნიკაციების ბაზარზე არსებული დაბალი კონკურენცია მომხმარებლებისთვის არის ზიანის მომტანი“, - ეს დასკვნა კომუნიკაციების კომისიის დაკვეთით ჩატარებული მობილური კომუნიკაციების ბაზრის კომპლექსური კვლევის დასრულების შედეგად, ევროკავშირის ექსპერტებმა დადეს. კვლევის შედეგად მობილური კომუნიკაციების ქართული ბაზარი არაკონკურენტულია, რაც უარყოფით გავლენას ახდენს ქართველ აბონენტებზე და მათ მნიშვნელოვნად აზარალებს. ექსპერტების დასკვნით, აღნიშნული მდგომარეობის...
ევროპის ქვეყნებში 2022 წლის მონაცემებით კომპანიების მომგებიანობის მაჩვენებელი - EBITDA მარჟა საშუალოდ 35%-ია,...
მობილური მომსახურების ბაზრის კომპლექსური კვლევის შედეგად დადგინდა, რომ აღნიშნული ბაზარი არაკონკურენტულია, რის შედეგადაც მომხმარებლები ზარალდებიან. არაკონკურენტულ გარემოს არსებობაზე არაერთი ფაქტორი მიანიშნებს, ერთ-ერთი ასეთი კი, 2022 წლის მონაცემების მიხედვით ქართული ოპერატორების საგანგაშოდ მაღალი მოგების მაჩვენებელი - EBITDA მარჟაა (მოგება პროცენტის, მოგების გადასახადის, ცვეთისა და ამორტიზაციის დარიცხვამდე გაყოფილი გაყიდვებიდან შემოსავალზე), რომელიც ევროპის საშუალო მაჩვენებელს...
კომპლექსური კვლევის მიხედვით: „მაგთიკომმა“ ყველა მსურველი კომპანია საკუთარ ინფრასტრუქტურაზე უნდა დაუშვას,...
ComCom-ის დაკვეთით ჩატარებული მობილური მომსახურების ბაზრის კომპლექსური კვლევის დასრულების შემდგომ, კვლევაში მონაწილე ევროკავშირის ექსპერტებმა „მაგთიკომი“ მნიშვნელოვანი ძალაუფლების მქონე ოპერატორად მიიჩნიეს, რადგან ბაზრის სხვა მოთამაშეებთან შედარებით, როგორც ფინანსური რესურსების, ისე აბონენტებისა თუ ინფრასტრუქტურის მასშტაბის თვალსაზრისით მნიშვნელოვანი უპირატესობით სარგებლობს. ბაზარზე არსებული არაკონკურენტული მდგომარეობის გამოსწორების მიზნით კი, ექსპერტების დასკვნით...